صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۲:۴۹ - ۲۱ تير ۱۴۰۳

سازمان ملل: خواسته ما یافتن راه حل سیاسی برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه است

سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که خواسته این نهاد بین المللی یافتن راه حل سیاسی برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه است.
کد خبر : 921909
 

به گزارش گروه سیاست و جهان و خبرگزاری علم و فناوری آنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اظهارات جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا پیرامون مذاکرات آتش بس در غزه گفت: ما با طرف های مختلف در ارتباط بوده ایم. خواسته ما از همه طرف ها یافتن یک اراده و راه حل سیاسی است تا این توافق بدست آید.

سخنگوی سازمان ملل در خصوص تصمیم آمریکا برای توقف استفاده از اسکله سیار در سواحل غزه نیز گفت: ما از منابع اضافی ارسال کمک به غزه مانند این اسکله استقبال می کنیم و از فعالیت این اسکله نیز زمانی که فعال بود، استقبال کردیم.

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: ما همچنان خواهان ارسال گسترده کمک ها به غزه از طریق جاده و به صورت زمینی هستیم.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که مذاکره کنندگان پیشرفت هایی برای دستیابی به آتش بس میان اسرائیل و حماس داشته اند و «نشانه ها مثبت تر از ماههای اخیر هستند» اما دستیابی به یک توافق به زودی رخ نخواهد داد.

مشاور امنیت ملی بایدن تصریح کرد: «می‌خواهم بگویم که فوراً این توافق به دست خواهد آمد، اما در زمان دور نیز نخواهد بود.»

سالیوان گفت که مقامات آمریکایی در منطقه مشغول بررسی جزئیات یک توافق هستند. هفته گذشته، یکی از افراد مطلع از این مذاکرات گفت که حماس دیگر با پیشنهاد آتش بس مورد حمایت آمریکا برای توقف درگیری غزه مخالفتی ندارد.

پیش از این، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه گفت که هیاتی به منطقه سفر کرده است.

یک هیات اسرائیلی به رهبری دیوید بارنیا، رئیس موساد، هفته گذشته برای مذاکرات در قطر بود و اواخر امروز به تل آویو بازگشت. بارنیا که سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل را رهبری می کند، با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر دیدار و گفتگو کرد.

مقامات آمریکایی می گویند که آتش بس غزه  می تواند به توقف دائمی درگیری ها تبدیل شود. این جنگ باعث آشفتگی در خاورمیانه و اختلافات سیاسی بزرگ در سطح جهانی شده است و حتی به تلاش بایدن برای انتخاب مجدد در نوامبر لطمه می زند.

وزارت بهداشت غزه  اعلام کرد ه است که در نتیجه حملات رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون شمار شهدای غزه به ۳۸ هزار و ۳۴۵ نفر و تعداد زخمی‌های این حملات نیز به ۸۸ هزار و ۲۹۵ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر