صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۴ - ۲۱ تير ۱۴۰۳

جدیدترین روش کاشت مو بدون درد و خونریزی

فرآیند کاشت مو در طی یک دهه تغییر و تحولات گسترده‌ای را تجربه کرده است. در طی یک دهه اخیر، به دنبال ارتقای علم و فناوری، تجهیزات این حوزه ارتقا یافته و تکنیک‌های درمانی نیز عملکرد موثرتری را به ثبت رساندند.
کد خبر : 921866

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرآیند کاشت مو در طی یک دهه تغییر و تحولات گسترده ای را تجربه کرده است. در طی یک دهه اخیر، به دنبال ارتقای علم و فناوری، تجهیزات این حوزه ارتقا یافته و تکنیک‌های درمانی نیز عملکرد موثرتری را به ثبت رساندند.

با به روی کار آمدن تکنیک‌های نوین پیوند موی طبیعی، بسیاری از محدودیت‌های شیوه‌های سنتی از بین رفته و زیبا جویان نیز نتایج باکیفیت‌تری را کسب کردند. هم‌اکنون این روش‌ها قادر هستند تا بدون ایجاد درد و خون‌ریزی و با حداکثر ایمنی موجبات درمان زیبا جویان را فراهم آورند.

رهایی از ریزش مو و رسیدن به تراکم موی دلخواهتان، بدون درد و با کمترین عوارض جانبی، دیگر یک آرزو نیست!

این عکس تحول شگفت انگیز زیباجوی کلینیک رز را بعد از کاشت مو به روش ترکیبی نشان می دهد. او که از ریزش مو و کم پشتی موهایش رنج می برد، با انتخاب روش کاشت موی ترکیبی، به تراکم موی دلخواه خود دست یافت و اعتماد به نفس از دست رفته اش را دوباره به دست آورد.

روش‌های نوین کاشت مو: بدون درد و بدون خونریزی

روش‌های نوین کاشت گرافت مو نظیر تکنیک میکروگرافت، ترکیبی، SUT و روش DHI بدون درد و خون‌ریزی موجبات درمان طاسی و کم‌پشتی مو زیبا جویان را فراهم می‌آورند. برخلاف شیوه‌های سنتی پیوند مو، این تکنیک‌ها امکان استخراج فولیکول‌ها در مقیاس‌های کوچک را فراهم ساخته و نیازی به اعمال برش‌ها و جراحت‌های گسترده ندارند.

این قابلیت باعث می‌شود که افراد زیبا جو در حین پروسه درمان هیچ‌گونه درد یا ناراحتی را تجربه نکرده و پس از پایان پروسه درمان نیز عوارض جانبی مختصرتری را تجربه کنند.

تکنولوژی‌های جدید در کاشت مو: تجربه‌ای راحت و بی‌ درد

دو تکنیک نوین و پرطرفدار میکروگرافت و SUT با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات حوزه کاشت مو اجرا و پیاده‌سازی می‌شوند. تجهیزات و تکنولوژی مورداستفاده در این روش‌ها از نوع اتوماتیک بوده و میزان خطاهای انسانی را به حداقل می‌رسانند. تجهیزات به‌کاررفته در این روش‌ها، پزشک را قادر می‌سازند تا با حداکثر ظرافت و در مقیاس‌های بسیار کوچک (در حد میکرو) فولیکول‌های مو را استخراج ساخته و سپس فولیکول‌ها را بدون آسیب در محل کاشت قرار دهند.

در ادامه مزایای مشترک دو روش میکروگرافت و SUT را مشاهده خواهید کرد:

1

کاشت گرافت مو بدون دخالت دست

5

جلسه درمان کوتاه

2

کاشت مو با حداکثر ایمنی

6

دوران نقاهت کوتاه

3

نتایج پایدار، باکیفیت و کاملاً طبیعی

7

امکان پیوند مو با تراکم بالا

4

عوارض جانبی خفیف

8

امکان کاشت 1500 تا 3500 گرافت مو در 1 جلسه

روش ترکیبی

چنانچه فرد زیبا جو به طاسی گسترده مبتلا بوده و بخواهد از مزایای هر 2 روش FUE و FUT بهره‌مند شود، می‌تواند برای روش ترکیبی کاشت مو اقدام کرده و نتایج فوق‌العاده‌ای را کسب کند. این تکنیک که توسط تخصصی‌ترین کلینیک‌های پوست و مو ارائه می‌شود، در نتیجه ادغام 2 روش FUE و FUT پدیدار شده است.

این روش پزشکی فرآیند استخراج فولیکول‌های مو را به روش FUT و فرآیند اتصال آن‌ها را به روش FUE دنبال کرده و درنتیجه مزایای زیر را در اختیار قرار می‌دهد:

  • امکان کاشت 4500 گرافت مو در 1 جلسه
  • امکان کاشت مو با تراکم بالا
  • امکان استخراج فولیکول مو از ناحیه ریش و بدن
  • نتایج طبیعی و کاملاً ماندگار

بررسی روش FUE: کاشت مو بدون برش و خونریزی

مدرن‌ترین تکنیک‌های کاشت گرافت مو (نظیر روش SUT و میکروگرافت) بر پایه تکنیک FUE اجرا می‌شوند. هر 3 روش میکروگرافت، SUT و FUE فرآیند استخراج فولیکول‌های مو را به صورت مجزا (به‌صورت تک به تک) و بدون اعمال برش آغاز می‌کنند؛ ازاین‌رو، افرادی که تحت درمان این روش‌ها قرار می‌گیرند درد و ناراحتی جزئی‌تر و درنهایت دوران نقاهت راحت‌تری را تجربه می‌کنند. این روش‌ها فرآیند نسبتاً مشابهی را دنبال می‌کنند؛ اما تجهیزات خودکار به‌کاررفته در تکنیک SUT و میکروگرافت ریسک آسیب به فولیکول‌های مو را کاهش داده و امکان کاشت مو با تراکم بالاتر را در اختیار قرار می‌دهند.

DHI: روشی جدید برای کاشت مو با کمترین عوارض جانبی

تکنیک DHI یا همان Direct Hair Implant به‌عنوان یکی از روش‌های پیشرو پیوند مو شهرت یافته است. این تکنیک نیز همانند روش FUE فرآیند استخراج فولیکول‌های مو را به صورت تک به تک آغاز می‌کند؛ اما در خصوص ادامه پروسه درمان این روش‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد.

در حین پروسه کاشت مو DHI پزشک معالج گرافت‌های استخراج‌شده را در محلولی از مواد مغذی قرار داده و سپس آن‌ها را به وسیله یک سوزن بسیار ظریف (به نام Choi Pin) در ناحیه درمان متصل می‌سازد. دنبال کردن این روند باعث می‌شود تا احتمال آسیب به فولیکول‌های مو کاهش یافته و درنهایت از کاشت فولیکول‌های سالم اطمینان حاصل شود. 

مزایا و معایب کاشت مو بدون جراحی سنتی

کاشت مو به روش FUT نخستین روش پیوند موی طبیعی بود که امکان درمان طاسی بدون جراحی را فراهم ساخت. تکنیک FUT برای سال‌های طولانی موردتوجه قرار گرفت و توسط کلینیک‌های متعددی ارائه شد. مهم‌ترین وجه تمایز این تکنیک پیوند مو، اعمال‌ برش‌های نواری شکل و استخراج فولیکول‌های مو به صورت گروهی است. چنانچه بخواهیم روش پزشکی FUT را با سایر روش‌های مذکور مورد مقایسه قرار دهیم، با جدول زیر مواجه خواهیم بود:

 

مزایای روش FUT

معایب روش FUT

1

امکان درمان طاسی گسترده

نیاز به اعمال برش و بخیه

2

امکان بررسی و سنجش کیفیت فولیکول‌های مو پیش از کاشت آن‌ها

دوران نقاهت طولانی‌تر

3

دسترسی راحت‌تر

احتمال احساس ناراحتی و درد

4

تعرفه پایین‌تر

احتمال ایجاد اسکار سفیدرنگ در ناحیه اهداکننده

 

اهمیت تجربه و تخصص پزشک در کاشت مو بدون درد

میزان مهارت پزشک، روش کاشت، میزان ظرافت تجهیزات کاشت و میزان تجربه پزشک در استفاده از این ابزار به صورت مستقیم در تجربه روز درمان و تجربه دوران نقاهت شما تأثیرگذار خواهند بود؛ ازاین‌رو، بسیار ضروری است که کلینیک‌های مجهز و متخصصین باتجربه این حوزه را شناسایی کرده و از آن‌ها خدمات لازم را دریافت کنید.

دکتر رضا روحانی به عنوان بهترین پزشک کاشت مو در تهران از طریق پیاده‌سازی کارآمدترین روش‌های کاشت مو قادر هستند تا با حداقل میزان درد و خون‌ریزی عارضه ریزش مو و طاسی سر را درمان ساخته و یک دوران نقاهت راحت را برای شما رقم بزنند. از طریق مراجعه به وب‌سایت و پیج رسمی کلینیک رز قادر خواهید بود تا نمونه کارها، دستاوردها و خدمات ارزنده دکتر روحانی را مشاهده کرده و سایر اطلاعات مربوطه را دریافت کنید.

 

مراقبت ‌های قبل و بعد از کاشت مو برای کاهش عوارض

به واسطه مراجعه به متخصصین باتجربه پوست و مو و دریافت دستورالعمل‌های مراقبتی قبل و بعد از کاشت مو قادر خواهید بود تا عوارض جانبی ناشی از این راهکار درمانی را کاهش داده و یک دوران نقاهت کوتاه و راحت را تجربه کنید. این نوع از مراقبت‌ها به چند گروه تقسیم‌بندی می‌شوند که عبارتند از:

1

مراقبت های بهداشتی

شامل توجه به بهداشت فردی و استفاده از شامپوها و محصولات بهداشتی معرفی‌شده

2

مدیریت استرس

شامل دوری از عوامل تنش‌زا، خواب و استراحت کافی و ...

3

مراقبت های پزشکی

شامل کنترل داروهای مصرفی، اجتناب از عوامل آلرژی‌زا، مصرف و عدم مصرف برخی از داروها، اجتناب از درمان‌های خودسرانه و ...

4

مراقبت های عمومی

شامل دوری از آلودگی، نور خورشید، فشار آب مستقیم، فعالیت‌های سنگین، استعمال دخانیات، مصرف نوشیدنی‌های الکلی و ...

 

نقش بی‌ حسی موضعی در کاهش درد و خونریزی در کاشت مو

اغلب افراد به‌اشتباه بر این باور هستند که پیوند مو نیاز به بستری و بی‌هوشی دارد؛ این در حالی است که این روند درمانی به صورت سرپایی و تحت بی‌حسی موضعی اجرا و پیاده‌سازی می‌شود. پزشک معالج در حین این پروسه درمانی از داروی بی‌حسی استفاده کرده و اطمینان حاصل می‌کند که فرد متقاضی هیچ‌گونه درد یا ناراحتی احساس نکند. درنتیجه امکان تکان خوردن ناحیه درمان و میزان خون‌ریزی نیز به حداقل خود می‌رسد. پس از اتمام جلسه درمان نیز پزشک معالج برخی از داروها و راهکارها را معرفی ساخته و دردهای احتمالی ناشی از این‌ روند درمانی را کنترل خواهد نمود.

مقایسه روش‌های مختلف کاشت مو از نظر میزان درد و عوارض

جدیدترین روش‌های کاشت گرافت مو حداقل میزان درد و ناراحتی و حداقل عوارض جانبی را به دنبال دارند؛ چراکه، تجهیزات به‌کاررفته در این روش‌ها ظرافت و ایمنی بالایی داشته و جراحتی را ایجاد نمی‌سازند. ازاین‌رو، چنانچه بخواهیم این روش‌ها را از لحاظ راحتی، میزان عوارض جانبی و طول دوران نقاهت اولویت‌بندی کنیم، با فهرست زیر مواجه خواهیم بود:

  1. روش میکروگرافت
  2. روش SUT
  3. روش FUE
  4. روش DHI
  5. روش ترکیبی
  6. روش FUT

نتایج بلندمدت کاشت مو بدون درد: تجربه زیبا جویان

اگر به تجربیات زیبا جویان و داده‌های آماری ثبت شده مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که روش‌های نوین پیوند موی طبیعی، نظیر تکنیک میکروگرافت، تکنیک SUT و تکنیک ترکیبی به‌مراتب نتایج باثبات‌تری را ارائه ساخته و افرادی که تحت این روش‌های درمانی قرار گرفته‌اند در مدت‌زمان کوتاه‌تری به نتایج ایده آل خود دست پیدا کرده‌اند. بر اساس آرشیو نظریات مراجعین کلینیک رز می‌توان گفت که نتایج اولیه این روش‌ها پس از 8-9 ماه و نتایج نهایی آن‌ها نیز در عرض 1 سال قابل‌ مشاهده هستند. هم‌اکنون می‌توانید به وب‌سایت و پیج رسمی کلینیک رز مراجعه کرده و جزئیات دقیق‌تر این روش‌های درمانی را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر