صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۹ - ۲۱ تير ۱۴۰۳
در نشست صمیمانه با ورزشکاران المپیکی؛

وزیر ورزش: تمرکز خود را حفظ کنید/ برای خودتان نمی جنگید برای کشورتان می جنگید+ فیلم

وزیر ورزش و جوانان گفت: خواهشم از مادران این است که فرزندان خود را دعا کنند، چون دعای مادران باعث افتخار ورزشکاران می‌شود.
کد خبر : 921850

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، کیومرث هاشمی وزیر ورزش در نشست صمیمانه که وزارت ورزش به همراه کمیته ملی المپیک در نظر گرفته بودند، در جمع ورزشکاران و خانواده های آنها گفت: این نشست به برکت وجود مادران شکل می گیرد و خوشحالم این فضای صمیمی ایجاد شده است تا ورزشکاران برای اولین بار قبل از المپیک با مادران خود در این مراسم حاضر می‌شوند.

وی افزود: من خودم شخصا هرچیزی که دارم از مادرم است، هرچند که در قید حیات نیست ولی هرچیزی که دارم از دعای اوست. این نشست یک کار مشترک با کمیته ملی المپیک است و متعلق به ورزشکاران است و فقط به وزارت ورزش تعلق نمی گیرد.

هاشمی افزود: همه شرایط فراهم شده تا ورزشکاران به بهترین شکل اعزام شوند. ۴۰ ورزشکار به عنوان نماینده کشورمان در این رقابت‌ها حاضر می‌شوند. تلاش‌های فدراسیون‌ها و مربیان به گونه‌ای بوده که ورزشکاران با بهترین شرایط در مسابقات المپیک حاضر شوند. مدال گرفتن مهم است، اما اگر بتوانید با همان توانمدی‌هایی که در تمرینات دارید در مسابقات حاضر شوید باعث خوشحالیه مردم خواهید شد. روز گذشته که در اردوی ژیمناستیک حاضر شدم مربی تیم گفت حرکاتی که در تمرین انجام شد می‌تواند مدال اور باشد.

وزیر ورزش ادامه داد: تلاش می‌کنیم برای حضور قهرمانان آغوشمان را باز کنیم همانطور که به تازگی احسان حدادی توانست ریاست فدراسیون دوومیدانی را کسب کند.

هاشمی ادامه داد: وقتی نام مادر می‌آید تمام خانواده را پوشش می‌دهد و این به این معنی نیست که ما پدر‌ها را فراموش کردیم. خواهشم از مادران این است که فرزندان خود را دعا کنند، چون دعای مادران باعث افتخار ورزشکاران می‌شود و افتخار ان‌ها موجب افتخار کشور خواهد شد.

وی گفت: ۲۰۷ کشور در المپیک حاضر هستند و در فضای صمیمی به رقابت خواهند پرداخت و شما هم نمایندگان ما هستید و برای خود نمی‌جنگید بلکه برای کشورمان خواهید جنگید. خواهشم از قهرمانان این است که تمرکز خودرا حفظ کنند تا به موفقیت برسند و دل میلیون‌ها ایرانی شاد شود.

وزیر ورزش افزود: لازم است بگویم مربی هم نقش خانواده را ایفا می‌کند که بیشترین دلسوزی را برای موفقیت آنها دارند.

به گزارش آنا، همچنین کیومرث هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدا از خانواده رسانه که همواره یار و یاور ورزش کشور بوده و هستند تشکر می‌کنم. در آستانه المپیک ۲۰۲۴ هستیم و از همه رسانه‌ها به ویژه آنهایی که امروز حضور پیدا کردند تقدیر کرده و امیدوارم همچنان این حمایت‌ها ادامه داشته باشد. 

وی ادامه داد: مراسم امروز با همکاری مشترک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برگزار شد. در این مراسم قهرمانانی که کسب سهمیه کردند همراه با مربیان، روسای فدراسیون‌ها و خانواده خود حضور داشتند. کار جدید هم حضور مادران این ورزشکاران در مراسم بود تا این مادران که همواره پشت صحنه بچه‌های خود را دعا و حمایت می‌کنند، برای اولین بار داخل قاب تصویری رسانه‌ها قرار گرفتند و به سهم خود از این عزیزان که نقش بسزایی در موفقیت ورزشکاران قهرمان ما دارند، تقدیر کردیم.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: آن کاری که وزارت ورزش و کمیته از دستش برمی‌آمد، برای این ورزشکاران انجام داد و شرایط بسیار خوب است تا بچه‌ها با آرامش بیشتر در این دوره از رقابت‌ها حضور یابند. آوردگاه المپیک بسیار سخت است. ۲۰۷ کشور دنیا در آن شرکت می‌کنند و ورزشکاران ما هم باید تلاش خود را بکنند. همه کشور‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما هرکس بیشتر تلاش کند، موفق‌تر است. ما توقع داریم بچه‌های ایران خودشان باشند و فعالیت‌های روزمره را ارائه بدهند تا ان‌شاءالله نتیجه لازم را به دست آورند.

هاشمی درمورد اینکه امروز پاداشی را به مادران و همسران ورزشکاران تقدیم شد، گفت: چیز خاصی نبود بلکه یک هدیه ناقابل بود که به مادران و همسران ورزشکاران تقدیم کردیم. یک کادوی ناقابل هم تقدیم ورزشکاران کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر