صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۴۰ - ۲۲ تير ۱۴۰۳
در گفت و گو با آنا

عنایتی: شرمنده مجموعه پیکان شدم ولی ۱۹ امتیاز پاک گرفتم/شاید نکونام به خاطر تجربه فصل قبل سکوت کرده است

سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال پیکان گفت: فصل گذشته شرمنده مجموعه بزرگ پیکان شدم ولی با این تیم ۱۹ امتیاز پاک گرفتم.
کد خبر : 921831

رضا عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه با وجود واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس  شرایط نقل و انتقالتی این باشگاه معمولی است اظهار کرد: با اضافه شدن هلدینگ به عنوان مالک باشگاه استقلال، انتظارات از تیم نسبت به سال قبل بالاتر رفته است. خواسته هواداران چیز جز قهرمانی نخواهد بود. این موضوع می‌طلبد که در فصل نقل و انتقالات یارگیری به بهترین شکل صورت بگیرد، چون شما هر چه قدر سرمربی خلاق با ایده‌های بسیار خوب و به روز فوتبال دنیا باشید برای پیاده کرده تفکرات مبتکرانه خود نیاز به بازیکنانی دارد که توانایی اجرای خواسته‌های فنی را داشته باشد.

عوامل هلدینگ وارد عمل شوند

وی ادامه داد: در تیم‌های بزرگ استقلال و پرسپولیس می‌طلبد که بازیکنان تأثیرگذار در ترکیب تیم داشته باشید. هلدینگ خلیج فارس باید به کار‌های خود تسریع ببخشد، چون استقلال سالیان زیادی فصل نقل و انتقالات را از دست داده و برای همین در طول فصل به مشکل خورده، می‌طلبد که عوامل هلدینگ وارد عمل شوند، مهره‌هایی را جذب کنند که در طول فصل به سرمربی کمک کنند. اصلی‌ترین ابزار سرمربی بازیکن با کیفیت است و فقدان چنین ابزاری اجازه نمی‌دهد تا تیم مدعی اول قهرمانی شود. استقلال تنها لیگ برتر را پیش رو ندارد و در دو جبهه دیگر به میدان می‌رود. لیگ نخبگان آسیا که از لیگ برتر دشوارتر خواهد بود و جام حذفی هم دشواری‌های خود را به همراه دارد. پس هلدینگ از زمان طلایی نقل و انتقالات بهترین استفاده را ببرد.

انتظارات هواداران برای مسائل مالی از هلدینگ است

پیشکسوت تیم استقلال در خصوص اینکه لیست جواد نکونام همانند فصل قبل، شامل ستاره‌هایی است که یا لژیونر هستند یا در تیمی بازی می‌کنند که جدایی از آنها را غیرممکن می‌کند، تصریح کرد: تهیه لیست سرمربی به بودجه باشگاه برمی‌گردد. اگر پول خوبی در حساب باشگاه باشد، بازیکنان بزرگی را می‌توانید جذب کنید. به عنوان مثال چندین تیم لیگ برتر عربستان با حساب بانکی قدرتمند خود، ستاره‌های لیگ قهرمانان اروپا را جذب کردند. سرمربی استقلال می‌تواند هر اسمی را که صلاح می‌داند در لیست خود قرار دهد ولی موجودی باشگاه و قانون سقف بودجه اجازه جذب چنین بازیکنانی را می‌دهد. از طرفی وقتی انتظار طرفداران تیمت قهرمانی است باید تیم قوی‌تری از فصل قبل داشته باشید و مسلماً توازن در این راه کمک می‌کند، چون باید همه چیز را طبق برنامه و به موازات هم پیش ببرید. طبیعتاً انتظارات هواداران برای مسائل مالی از هلدینگ است و باید دید برای اجرای خواسته‌های باشگاه چه اقدامی خواهد کرد.

جو سرمربیگری در استقلال با تمامی تیم‌های لیگ برتر متفاوت است 

وی در واکنش به اینکه جواد نکونام سکوت کرده و مصاحبه‌ای در مورد شرایط تیم در فصل نقل و انتقالات نمی‌کند، تصریح کرد: نکونام نسبت به فصل پیش پخته‌تر شده و متوجه است که جو سرمربیگری در استقلال با تمامی تیم‌های لیگ برتر متفاوت است. شاید از روی تجربه به دست آمده در فصل اخیر، با آرامش و سکوت کار تیمش را پیش می‌برد. مطمئناً نکونام آگاه است و امیدوارم این سکوت به نفع تیم بزرگ استقلال باشد.

شوک بدی به من و پیکان خورد

عنایتی درباره اینکه آیا برای فصل بعد پیشنهاد سرمربیگری دارد و چه شد پیکان که تا چند هفته آخر گزینه جدی سقوط نبود در نهایت به لیگ دسته یک رفت عنوان کرد: فعلاً در حال استراحت هستیم و می‌دانید فصل گذشته تیم پیکان که بودجه محدودی داشت، در هفته آخر سقوط کرد تا فرق مربی خوب و بد بودن یک امتیاز باشد. من هر چه تلاش کردم تا تیم را حفظ کنم ولی همان یک امتیاز اجازه ماندن به پیکان نداد تا شوک بدی به من و باشگاه بخورد. امتیازات زیادی را در بخش داوری از دست دادیم و اگر تنها یک امتیاز بیشتر داشتیم در لیگ برتر باقی می‌ماندیم. مجموعه سالم و بازیکن ساز پیکان، از زمانی که من سرمربی شدم ۱۹ امتیاز پاک گرفت. با بازیکنان جوان جویای نامی که این تیم دارد و با برنامه‌ریزی مناسب بدون ترید فصل بعد به لیگ برتر باز می‌گردد.

اتفاقات فوتبالی به ما کمک نکرد

سرمربی سابق پیکان افزود: در ۷ هفته آخر هیچ یکی از ۹ موردی که در یک مسابقه فوتبال روی نتیجه اثر می‌گذارد به سود پیکان نبود. نتایج به هم گره خورده بود و با ۲۷ امتیاز به ندرت پیش می‌اید یک تیم سقوط کند که فصل قبل برای پیکان رخ داد. در برخی بازی‌ها تیم‌ها در مسابقات فیرپلی را رعایت نکردند و در حالی که می‌توانستند با نفرات اصلی بازی کنند، اما چون دغدغه سقوط نداشتند با تمام توان در زمین ظاهر نشدند. ما تمام توان خود را در زمین به نمایش گذاشتیم ولی اتفاقات فوتبالی به ما کمک نکرد. تیم خوب بستن ۴۰ تا ۵۰ درصد به بقا کمک می‌کند. در نقل و انتقالات نیم فصل امکان جذب ستاره تأثیرگذاری ممکن نبود و نشد تیم را به شکلی تقویت کنیم تا امتیازات بیشتری بگیریم و در نهایت به رغم همه تلاش‌هایی که کردیم در لیگ برتر نماندیم و شرمنده مجموعه پیکان شدم.  

انتهای پیام/

ارسال نظر