صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سمفونی درونی، نبرد احساسات و منطق؛

خانه هنرمندان میزبان پرفورمنس «سمفونی درونی» شد

پرفورمنس یک روزه «سمفونی درونی» با اجرا و کارگردانی دینا عبدوس در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
کد خبر : 921804

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پرفورمنس یک روزه سمفونی درونی با کارگردانی و اجرای دینا عبدوس، ساعت ۱۹:۰۰ شامگاه گذشته در لابی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در توضیحات این پرفورمنس، از زبان کارگردان و اجراگر این اثر آمده است که؛ ‎ سمفونی درونی یک اجرای انفرادی است که مبارزه درونی بین احساسات و منطق را از طریق حرکات، موسیقی، رنگ و نور و عناصر بصری به وضوح تصویر می‌کند.

با تجسم هر دو جنبه و کاوش در تضاد و یکپارچگی آنها، اجرای یک تجربه قدرتمند و درون نگر ارائه می‌دهد که با مخاطب طنین انداز می‌شود و آنها را تشویق می‌کند تا در مورد جنگ‌های درونی خود و اهمیت تعادل در زندگی خود تأمل کنند. در واقع من در این سال‌های اخیر زندگی شخصیم درگیر تمرین جهت تمرکز بر تعادل جنبه‌های جاری زندگی هستم و این چالش به قدری برای من نکات ارزنده داشته که منو به طراحی این پرفورمنس سوق داد.

صحنه‌ کاملا سفید این اجرا، گویی روایت صحنه‌ زندگی  سفید و خام است و به مرور در طی مسیر زندگی پر می‌شود از اثرات به جا مانده از انتخاب‌های ما. من از حرکات برای انتقال طیفی از احساسات مانند شادی، غم، خشم و عشق استفاده کردم و‎ در سمت احساسی صحنه، حرکاتم سیال و پویا بودند و بر احساسات تاکید داشتند و در قسمت منطق صحنه که همراه با نورپردازی گرم و موسیقی ساختارمند بود، حرکاتی استکاتو وار و حساب شده داشتم مانند یک رباطی که دستور می‌گیرد و در واقع استدلال‌ها، محاسبات و افکار منطقی ام هستند که من را رهبری و هدایت می‌کند.

‎من در طول مسیر خط مرکزی که آنرا برشی از خط زندگی دانستم در واقع تضاد بین احساسات و منطق در تصمیم گیری‌های زندگی را از طریق حرکات، موسیقی و رنگ‌ها به نمایش گذاشتم ‎و تلاش کردم یک گفت‌وگوی درونی قدرتمند را ارائه دهم، تسلط هر یک از جنبه‌ها را زیر سوال ببرم و به چالش کشم و پیامد‌های تکیه بیش از حد بر احساسات یا منطق را بررسی کردم ‎و هر چه در این مسیر زندگی جلوتر رفتم بر اهمیت هماهنگ کردن احساسات و منطق رسیدم که چگونه هر دو جنبه برای یک زندگی متعادل و کامل ضروری هستند. ‎در واقع نزدیک شدن به اتحاد قلب و ذهن است که انسان را به ارامش و وارستگی نزدیکتر می‌کند. اهمیت تعادل و این جنگ درونی به قدری است که هر روز و در هر موضوعی برای تک‌تک ما اتفاق می‌اُفتد.

انتهای پیام/

ارسال نظر