صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آینده جهان با هوش مصنوعی (۱۷۷)؛

دانشمندانِ هوش مصنوعی صدای سگ‌ها را رمزگشایی می‌کنند

دانشمندان هوش مصنوعی در حال توسعه ابزار‌هایی هستند تا بتوانند معنای واق واق سگ‌ها را رمزگشایی کنند.
کد خبر : 921747

به گزارش خبرگزاری علم وفناوری آنا به نقل از نیویورک پست، محققان دانشگاه میشیگان آمریکا در تلاش هستند تا با استفاده از فناوری هوش مصنوعی به درک ارتباط با سگ‌ها برسند و صدای ۷۴ سگ را در زمینه‌های مختلف مورد مطالعه قرار دهند.

دانشمندان می‌خواهند ابزار‌های هوشمندی را توسعه دهند که تشخیص می‌دهند واق واق سگ از روی بازیگوشی است یا پرخاشگری. آنها همچنین می‌خواهند با رمزگشایی صدا‌های تولیدشده توسط سگ‌ها اطلاعاتی درباره سن، نژاد و جنسیت آنها جمع‌آوری کنند.

رادا میهالچا (Rada Mihalcea) مدیر آزمایشگاه هوش مصنوعی دانشگاه میشیگان گفت: با استفاده از مدل‌های پردازش گفتار که ابتدا روی گفتار انسان آموزش داده شده بودند، تحقیقات ما دریچه جدیدی را به این موضوع باز می‌کند که چگونه می‌توانیم تجربه‌های خود را در پردازش گفتار برای درک تفاوت‌های ظریف در واق واق سگ‌ها به کار بگیریم.

این مطالعه نشان داد که مدل‌های هوش مصنوعی که بر اساس گفتار انسان آموزش دیده‌اند می‌توانند نقطه شروعی برای آموزش سیستم‌های جدیدی باشند که درک ارتباط با حیوانات را هدف قرار می‌دهند.

میهالچا افزود: هنوز چیز‌های زیادی درباره حیوانات وجود دارد که نمی‌دانیم. از پیشرفت‌های هوش مصنوعی می‌توانیم برای متحول کردن ارتباط با حیوانات استفاده کنیم. یافته‌های ما نشان می‌دهد که صدا‌ها و الگو‌های ناشی از گفتار انسان می‌تواند مبنایی برای بررسی و درک الگو‌های صوتی سایر صدا‌ها از جمله صدا‌های حیوانات باشد.

ارتم ابزالیف (Artem Abzaliev)، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: «ضبط صدا‌های حیوانات به لحاظ موقعیتی بسیار دشوار است؛ چراکه اگر در طبیعت باشند نباید متوجه حضور ما شوند و در مورد حیوانات خانگی هم باید با اجازه صاحبان آنها باشد.»

ابزالیف خاطرنشان کرد: مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند الگو‌های فوق‌العاده پیچیدۀ زبان و گفتار انسان را یاد بگیرند و رمزگذاری کنند. حالا ما می‌خواهیم ببینیم که چطور می‌توانیم از این توانایی برای تشخیص و تفسیر واق واق سگ استفاده کنیم.

بر اساس این مطالعه، تحقیقات جدید پیامد‌های مهمی برای رفاه حیوانات دارد. درک صدای سگ‌ها می‌تواند نحوه تفسیر و پاسخ انسان به نیاز‌های سگ‌ها را تا حد زیادی بهبود بخشد، مراقبت از آنها را افزایش دهد و از موقعیت‌های خطرناک جلوگیری کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر