صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۵۲ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

تولید ژل بهداشتی توسط یک شرکت دانش‌بنیان

محققان یک شرکت دارویی دانش‌بنیان برای نخستین بار ژلی بهداشتی برای بانوان تولید کردند.
کد خبر : 921741

احمد صادقی مدیرعامل یک شرکت دارویی دانش‌بنیان که به تولید طیف وسیعی از محصولات دارویی - بهداشتی در حوزه نیمه جامدات و محصولات موضعی می‌پردازد، در خصوص آخرین محصول شرکت به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: ژل واژینال مرطوب کننده از آخرین محصولات شرکت است که برای اولین بار در کشور تولید شده و ویژگی منحصر به فردی که نسبت به محصولات مشابه تولید شده دارد مزیت طولانی اثرپذیر بودن آن است.

وی افزود: در محصولات مشابه استفاده از ژل واژینال به صورت هر شب بوده، اما این محصول ۳ روز یکبار استفاده می‌شود که برای کاربر راحت‌تر است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: ژل واژینال مرطوب کننده به دلیل اینکه ساختار آن هورمونی نیست هیچ‌گونه عارضه‌ای در بر هم زدن تعادل هورمون‌ها در بدن کاربر ایجاد نمی‌کند.

صادقی بیان کرد: این محصول نمونه خارجی دارد، اما در کشور برای اولین بار توسط شرکت ما تولید شده است. به طور کلی این ژل واژینال چند سالی است که در اروپا و آمریکای شمالی استفاده می‌شود و محصول جدیدی به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: مواد اولیه این محصول وارداتی است ولی ما با روش‌های فناورانه و نوآورانه این ژل واژینال را بومی سازی کرده ایم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: محصول اصلی پلیمر خاصی دارد که در انحصار یک شرکت انگلیسی - آمریکایی است و به دلیل تحریم‌ها وارد ایران نمی‌شود، اما با همت متخصصان با تجربه شرکت ما این پلیمر به مواد ساده تری تبدیل شده و در تولید این محصول استفاده می‌شود و خوشبختانه با نتایج آزمایشات بالینی مشاهده شد که هیچ‌گونه تفاوتی با نمونه خارجی ندارد.

صادقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جامعه مخاطب این محصول یعنی پزشکان و بیماران استقبال خوبی کرده اند و در بازار رتبه مناسبی کسب کرده است.

وی به وضعیت صادرات ژل واژینال مرطوب کننده اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی هنوز شرکت زیرساخت‌های لازم برای صادرات این محصول را ندارد و امید است که در آینده نزدیک این محصول به کشور‌های دیگر صادر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر