صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برنامه ریزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت دانش بنیان‌های حوزه «میکروالکترونیک»

مدیر ترویج صنعتی ستاد توسعه فناوری های نانو و میکرو گفت:
کد خبر : 921730

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری میکرو الکترونیک و نیمه هادی امروز با حضور اعضای ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو، وزارت صنعت، معاون و دبیران ستادهای معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری درفبگاه صنعت،  معدن و تجارت برگزار شد.

این گردهمایی اولین نشست از این نوع با مشارکت نهاد‌های فعال در کشور و به صورت مشترک توسط ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت (معاونت هماهنگی و محیط کسب‌وکار) است.

در این نشست در خصوص محورهایی، چون توسعه زنجیره ارزش فناوری‌های میکروالکترونیک و نیمه‌هادی، طراحی بدون کارخانه؛ ضرورت، توانمندی‌ها و برنامه‌ها، پردیس میکروالکترونیک و فوتونیک ایران؛ زیرساخت پیشرو و چالش‌ها و فرصت‌ها؛ راهکار‌ها و اولویت‌ها بحث و تبادل نظر خواهد شد.

مهدی کدخدایی مدیر ترویج صنعتی ستاد توسعه فناوری  نانو و میکرو، امروز در این نشست گفت: ماموریت «توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های میکرو» به ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو، محول شده است از این رو برنامه‌ها و اقدامات متنوعی با تمرکز بر حوزه میکروالکترونیک و با هدف پشتیبانی و تقویت زیست‌بوم فناوری و نوآوری میکروالکترونیک و نیمه‌هادی و نیز ارتقای مشارکت و هماهنگی بازیگران آن در ستاد در حال اجراست.

وی افزود: در این راستا تعاملات متعددی با فعالان این حوزه از قبیل محققان، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، شرکت‌های صنعتی و تجاری، نهاد‌های حمایتی و تامین‌کننده زیرساخت‌ها، برقرار و سلسله نشست‌هایی برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور در این حوزه و همفکری برای اجرای هماهنگ برنامه‌های توسعه این فناوری برنامه‌ریزی شده است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر