صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

امتیاز فعالیت‌های تحقیقاتی دانشجویان دکتری عمومی پزشکی اعلام شد

معاونت آموزشی وزارت بهداشت امتیازات تشویقی فعالیت‌های تحقیقاتی دانشجویان دوره دکتری عمومی پزشکی را اعلام کرد.
کد خبر : 921675

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نود و دومین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی در تاریخ دوم تیرماه سال جاری در مورد «امتیازات تشویقی فعالیت‌های تحقیقاتی دانشجویان دوره دکتری عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی» برگزار و مصوبه آن برای اجرا ابلاغ شد.

بر اساس این مصوبه در شرایط خاص داشتن یکی از موارد زیر می‌تواند به نمره آزمون‌های پایانی دانشجو اضافه کند و یا به عنوان جایگزین پایان‌نامه دانشجویان محسوب شوند:

  • چاپ یا پذیرش چاپ (Accept) مقاله اصیل (Original) یا مقاله مروری در مجلات با نمایه Scopus یا PubMed و یا ISI به عنوان نویسنده اول یا مسئول؛
  • ثبت اختراع بین‌المللی مرتبط با پایان‌نامه؛
  • ارائه دانش فنی؛
  • تولید نمونه اولیه محصول

دانشجویان دوره دکتری عمومی پزشکی اگر تا قبل از آزمون جامع پیش کارورزی از پایان‌نامه دفاع کنند و خروجی پایان‌نامه‌نامه یکی از موارد گفته‌شده باشد، ۱۰ نمره به نمره آزمون جامع پیش کارورزی دانشجو اضافه می‌شود و درجه پایان‌نامه دانشجو عالی و نمره آن ۱۹ تا ۲۰ خواهد بود.

همچنین در صورتی که دانشجویان دوره دکتری عمومی دندانپزشکی تا قبل از آزمون صلاحیت بالینی از پایان‌نامه دفاع کنند و خروجی پایان‌نامه آن‌ها یکی از چهار مورد گفته شده باشد، ۱۰ نمره به نمره آزمون کتبی صلاحیت بالینی آن‌ها اضافه می‌شود و درجه پایان‌نامه دانشجو عالی و نمره آن ۱۹ تا ۲۰ خواهد بود.

دانشجویان دوره دکتری عمومی داروسازی نیز در صورتی که تا قبل از آزمون پایان دوره داروسازی از پایان‌نامه دفاع کنند و خروجی پایان‌نامه آن‌ها یکی از موارد گفته شده باشد، ۱۵ نمره به نمره آزمون پایان دوره داروسازی آن‌ها اضافه می‌شود و درجه پایان‌نامه دانشجو عالی و نمره آن ۱۹ تا ۲۰ خواهد بود.

بر اساس این مصوبه در دوره دکتری عمومی رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی نیز هر یک از موارد گفته شده می‌تواند جایگزین پایان‌نامه نیز باشد.

این مصوبه در تاریخ ۱۸ تیر سال جاری با امضای دکتر ابولفضل باقری‌فرد؛ معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و از این تاریخ لازم‌الاجرا است.

انتهای پیام/

ارسال نظر