صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر ستاد توسعه فناوری هوش مصنوعی و رباتیک معاونت علمی:

شکل‌گیری B2C نیاز به ایجاد بازارهای خارجی دارد

دبیر ستاد توسعه فناوری هوش مصنوعی و رباتیک در خصوص سهم زیست بوم علم و فناوری در تحقق شعار سال گفت: برای پای کار آمدن مردم و شکل‌گیری B2C نیازمند ایجاد بازارهای خارجی هستیم.
کد خبر : 921667

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهروز مینایی، دبیر ستاد توسعه فناوری هوش مصنوعی و رباتیک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در خصوص سهم زیست بوم علم و فناوری و به طور مشخص‌تر ستاد هوش مصنوعی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ (جهش تولید با مشارکت مردم) گفت: چگونگی مشارکت مردم را خود مقام معظم رهبری در مورد مسئولیت و ماموریتی که برای نخبگان قائلند، تبیین کرده اند. در اندیشه ایشان، شرکت‌های دانش بنیان و حضور نخبگان دانشگاهی و آزمایشگاهی کشور در پروژه‌های علمی و فناورانه خود یکی hc مصادیق تحقق شعار سال است.

وی ادامه داد: توسعه فناوری قبل از بحث تولید است و هر توسعه ای، مشارکت نخبگان دانشگاهی را طلب می‌کند؛ اما نکته‌ای که در این میان نباید از نظر دور داشت، این است که جهش تولید جز با راه پیدا کردن به بازار‌های خارجی و بین المللی محقق نمی‌شود.

به گفته وی، برای پای کار آمدن مردم و شکل‌گیری B۲C نیازمند ایجاد بازار‌های خارجی هستیم. در نتیجه وضعیت نابرابر دلار در برابر ریال در کشور، میزان فروش شرکت‌های دانش بنیان ما کاهش پیدا کرده است، به همین جهت راه نجات این شرکت‌ها هم در ستاد‌های توسعه فناوری و هم در ستاد‌های توسعه اقتصاد دانش بنیان، بازاربینی، بازاریابی و بازارسازی برای شرکت‌های دانش بنیان است تا اولا بینشی نسبت به بازار‌های دنیا پیداکنند و در ثانی به این ارزیابی برسند که این محصولات در کجای دنیا بازار بهتری خواهد داشت.

مینایی با اشاره به اینکه در مسیر ایجاد بازار خارجی می‌توانیم کار را با کشور‌های همسایه کلید بزنیم، تصریح کرد: بعد از کشور‌های همسایه، کشور‌های منطقه و بعد کشور‌های همسو که شامل کشور‌های شانگهای و بریکس می‌شوند یا حتی شرکت‌های حوزه مقاومت که با ما خیلی نزدیک هستند هم می‌توانند مقصد خوبی برای محصولات ما باشد و ارتباط اینها با ما خیلی قوی‌تر است، و چه بسا ما با کشور‌های بریکس همکاری مان جدی‌تر شود.

وی ادامه داد: بازار‌های اروپایی و آمریکایی را هم از این طریق می‌توانیم به دست بیاوریم. چون بازار‌های اروپا و آمریکا دست چین است. اگر همکاری جدی با این شرکت‌ها داشته باشیم، بازار‌های خوبی در کل جهان پیدا خواهیم کرد. 

مینایی پیشنهاد دیگری را برای تحقق شعار سال طرح کرد و گفت: اگر بتوانیم مبنای مبادلات مان را بر اساس توکن و رمز ارز قرار دهیم و بانک مرکزی این مساله را در خصوصا در مورد شهر‌های هوشمندی که می‌خواهیم ایجاد کنیم، به رسمیت بشناسد هم می‌توانیم مسیر تحقق شعار سال را هموار کنیم.

دبیر ستاد هوش مصنوعی و رباتیک با اشاره به اینکه در حال حاضر به صورت خیلی جدی با منطقه آزاد قشم وارد صحبت شده ایم که یک شهر هوشمند در قشم تاسیس شود، افزود: برای تحقق مشارکت مردمی در شهر هوشمند، باید بحث توکن بندی زمین‌های آنجا شکل بگیرد و خرید آن زمین‌ها با مشارکت خود مردم خصوصا مردم آن منطقه در اولویت باشند، و بعد از سراسر جهان ایرانیانی که می‌خواهند شهر هوشمند را فعال کنند، امکان خرید داشته باشند.

به گفته او، شهر هوشمند می‌تواند محلی هم برای جذب گردشگران و هم درآمدزایی برای شرکت‌ها و مردمی که در آنجا سرمایه گذاری کرده اند، باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر