صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ویژه اقلام راهبردی دانش‌بنیان و فناورانه؛

بسته ابزار‌های حمایتی وزارت صمت ابلاغ شد

بسته ابزار‌های حمایتی وزارت صمت ویژه اقلام راهبردی دانش‌بنیان و فناورانه در راستای حمایت از تولید و صادرات اقلام راهبردی ابلاغ شد.
کد خبر : 921659

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزارت صنعت، معدن، تجارت، بسته ابزار‌های حمایتی وزارت صمت ویژه اقلام راهبردی دانش بنیان فناورانه در راستای تولید و صادرات اقلام راهبردی ابلاغ شد.

در راستای اجرایی‌سازی تکلیف بند الف ماده ۱ قانون جهش تولید دانش‌بنیان و زمینه‌سازی جهت توسعه صنعتی صادرات محور فناورانه و دانش‌بنیان، بسته ابزار‌های حمایتی وزارت صمت، ویژه اقلام راهبردی دانش بنیان و فناورانه ابلاغ شد.

 در این بسته حمایتی که به امضاء وزیر صمت و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور رسیده است، مطابق قانون جهش تولید دانش بنیان، اقلامی راهبردی محسوب می‌شوند که طبق قانون دارای یک یا چند ویژگی ارزبری بالای یک میلیون دلار، پتانسیل صادرات بالا، نقش آفرین بودن در حوزه امنیت غذایی، دفاعی، سلامت، صنعت و امنیت باشند. همچنین محصولاتی که تأمین آنها از خارج در شرایط تحریم و ... می‌تواند آسیب زا باشد و واردات این محصولات با روند تحولات کشور در حوزه فناوری تناسب ندارد، جزو اقلام راهبردی محسوب می‌شوند.

بر اساس این توافقنامه، تمام اقلام راهبردی از بالاترین اولویت تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه ماشین آلات بهره‌مند خواهند شد. بهره‌مندی از مزایای واگذاری حقوق انتفاع عرصه و اعیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و بهره‌مندی از بالاترین اولویت از منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه، از جمله حمایت‌هایی است که از کلیه اقلام راهبردی صورت خواهد گرفت؛ مطابق این تفاهمنامه حمایت‌هایی نیز از محصولات دارای صادرات بالا صورت خواهد گرفت. 

همچنین بر اساس تبصره بند ۲ این تفاهم نامه، در مورد بنگاه‌های دارای واحد تحقیق و توسعه رتبه بندی شده توسط وزارت صمت با رتبه ۱ و ۲ در صورت به کارگیری فناور دارای تجربه تحقیق و توسعه در یکی از مراکز یا بنگاه‌های پیشگام جهانی، میزان صادارت لازم جهت قرار گرفتن در هر دسته حمایتی، با ضریب ۲ محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر