صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

توسعه محصولات نانوفناوری در بیمارستان‌های كشور

دیوار‌های مدولار بیمارستانی با خواص آنتی باکتریالی مادام العمر با تلاش پژوهشگران یک شرکت دانش‌بنیان در بیمارستان‌های کشور مورد استفاده قرار گرفت.
کد خبر : 921650

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ مهدی رحمانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولید کننده دیوار‌های مدولار بیمارستانی گفت: این شرکت به عنوان نخستین تولید کننده رنگ‌های پودری الکترواستاتیک نانوفناوری آنتی باکتریال با همکاری شرکت‌های تولید کننده دیوار‌های مدولاربیمارستانی موفق به اخذ تاییدیه‌ها و مجوز‌های لازم برای استفاده رنگ‌های آنتی باکتریال در محیط شده و تاکنون بیمارستان‌هایی از جمله بیمارستان بانک ملی مشهد، قدس رضوی، غدیر تهران، بهبهان، بصره و ... با این فناوری به صورت مادام العمر آنتی باکتریال شده‌اند.

وی افزود: رنگ‌های آنتی باکتریال نانو فناوری بعد از ثبت اختراع در کشور، با اخذ گواهی نانومقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در سال١٣٩٧ و همچنین تاییدیه از آزمایشگاه همکار معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، فرایند معرفی و استفاده در بیمارستان‌های کشور را شروع کرده و تا کنون چندین بیمارستان کشور را به طور کامل برای همیشه آنتی باکتریال کرده است.

وی اظهارکرد: طبق آمار رسمی، سالانه حدود ٥٠ هزار نفر در کشور و ٩٠٠ هزار نفر در آمریکا و ٢ میلیون نفر در چین، در بیمارستان‌ها دچار عفونت‌های بیمارستانی شده که این امر منجر به فوت آنها می‌شود، در مقابله با این پدیده خطرناک، این نوع رنگ و پوشش بر طبق استاندارد ١٠٩٠٠ ملی کشور، توانایی نابود کردن کامل باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی که به عنوان عفونت‌های بیمارستانی شناخته می‌شوند را دارند و مادامی که این رنگ به روی سطوح وجود داشته باشد خواص آنتی باکتریالی همیشگی دارند. به این ترتیب ضمن حفظ جان و سلامتی هزاران انسان، از عواقب اجتماعی، خانوادگی، روانی و هزینه‌های بعدی عفونت بیمارستانی جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر