صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری مطرح شد؛

برگزاری بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در کشور

داود منافی‌پور، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) گفت: امسال در بیست‌ودومین سال برگزاری همایش جهانی حضرت علی اصغر (ع) حدود ۸۵۰۰ جلسه در گستره ایران برگزار می‌شود.
کد خبر : 921623

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) پیش از ظهر امروز در آستان مبارک امامزاده صالح (ع) برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) عنوان‌کرد: امسال بیست و دومین سال برگزاری همایش بزرگ و جهانی حضرت علی اصغر (ع) است. شاید ۲۲ سال پیش هیچ‌کس باور نمی‌کرد که زمانی برسد که ما به حدود ۸۵۰۰ جلسه در گستره ایران عزیز و ۴۵ کشور جهان برسیم.

داود منافی پور گفت: آمار و ارقام به ما در رسیدن به عمق مظلومیت این طفل شیرخوار کمک می‌کند، اما فراتر از آن، توانستیم با ترویج مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) را در ذهن همه انسان‌ها این سوال را ایجاد کنیم که «به کدامین گناه کشته شد؟» ما مفتخریم که امروز بزرگترین هئت عزاداری بانوان را به همراه طفل‌های شیرخوار آنان داریم. سربند‌های سبز علوی با شعار «یا صاحب سازمان (عج) که بر سر این نوزادان بسته می‌شود حاوی یک پیام و یک سلام بزرگ است.

در جغرافیای شیعه محدود نشویم

وی افزود: ما باید این آمار و ارقام را به بالاترین قله‌ها برسانیم. نباید خودمان را در جغرافیای شیعه محدود کنیم. مادیدیم که در حسینیه حزب الله لبنان مادران مسیحی طفل‌های شیرخوار خود را نذر منجی کردند و اسنادش هم موجود است. می‌خواهیم به بانوان بگوییم: «ای زن! تو هستی که میتوانی با طفل شیرخوار خودت حضرت سیدالشهدا (ع) را به دنیا معرفی کنی». اصولا این حرکت و آئین بزرگی مثل اربعین مال زنان است و زنان باید در آن نقش آفرین باشند. به اذن خداوند قرار است که پرچم عزاداری امام حسین (ع) را به دست بانوان داده است. در این محفل است که تربیت یک سرباز برای ظهور امام زمان (عج) آغاز می‌شود.

منافی پور گفت: تأثیرگذاری آئین عزاداری مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) به خاطر نمادین بودن آن است. امسال ۶هزار و ۴۸۰ نقطه ثبت شده در سراسر ایران خواهیم داشت که روز جمعه این آئین عزاداری را برگزار خواهند کرد. بزرگترین جلسات در استان فارس هست که ۸۰۰ جلسه است. پس از آن در استان مازندران ۷۵۰ محفل برگزار خواهد شد و در استان‌های اصفهان و یزد هم به ترتیب ۴۲۰ و ۴۰۰جلسه برگزار میشود. این مراسم همچنین در ۱۱هزار امامزاده برگزار می‌شودو به این آمار اضافه می‌شود. در پاکستان بیش از ۴۰۰جلسه داریم. ما باید در چشم انداز ۲۵ساله به بیش از ۱۵هزار جلسه در سراسر کشور برسیم.

منافی پور به عدم همکاری صدا و سیما و توقف چندساله پخش تیزرها و تبلیغات این همایش از سیما اشاره کرد و گفت: بنای گلایه نیست اما با وجود این که صدا و سیما هیچ کمکی نمی‌کند و پخش تیزرها متوقف است ما حرکتمان متوقف نمی‌شود و مردم حضور گسترده در این همایش دارند. 

 پیراهن امام حسین (ع)؛ نماد معرفت و مظلومیت شیعه

این مسئول درباره موضوع پیراهن امام حسین(ع) هم مواردی را بیان کرد:  همانطور که مستحضرید بنده چند سال است که به موضوع پیراهن امام حسین پرداخته ام و برای تبیین این موضوع سه اجلاس نخبگان منابر شیعه برگزار شد.  اجلاس اول با حضور ۸۰۰ نفر و در حرم مطهر امام رضا علیه السلام برگزار شد. اجلاس دوم در قم و با حضور ۵۰۰ نفر و اجلاس سوم  نیز در کربلای معلی و با حضور حدود ۵۰۰ نفر از نخبگان مختلف از جمله نخبگان حوزه های هنری برگزار شد.

منافی پور با توضیح بحث مهم نماد در شیعه افزود: جنگ حق و باطل از ابتدای خلقت آغاز شد و از ابتدا این دو‌گروه مقابل هم بودند ، اگر این دو جریان با نماد و تصویر به صحنه بیاید، می‌تواند اذهان بشری را به خود جلب کند وگرنه نمی‌تواند.نخبگان شیعه نیز باید بدانند که قبض بشر و حتی رسالت انبیا با نماد است و شیطان از همان ابتدا در مقابل نماد لااله الا الله ، الهه سازی  های مختلفی همچون الهه خورشید، ماه انجام داد. یک از این نمادهای ساخت دست شیطان صلیب است .

وی ادامه داد: شیطان فهمید که باید در مقابل سیدالشهدا نماد بسازد و این نماد صلیب کار خود را کرد‌ و هنوز عده ای هستند که برای حضرت مسیح و مصائب او عزاداری می‌کنند. در چین کمونیست برای یک میلیارد انسان ستاره خوشبختی درست کردند و اژدهایی  را به عنوان نماد خوش بختی معرفی کردند.اژدهایی که ذاتا از دهانش آتش خارج می‌شود را حالا با روی لبخندش نشان می‌دهند و فرزندانشان القا میکنند باید از او حوائج بخواهند.پیراهن عثمان هم از جمله این نمادهاست که در طول تاریخ به عنوان نماد علم کردند. چرا باید یزید در تاجگذاری لباس عثمان را بپوشد؟! همه این فعالیت ها را انجام دادند برای تهییج مردم!

منافی‌پور در ادامه مضمون روایت موثقی را از امیرالمؤمنین علیه السلام بیان کرد و افزود: امیرالمؤمنین فرمود با این پیراهن توبه آدم قبول شد، یوسف به یعقوب بازگشت و.... و همه انبیا با این پیراهن نجات پیدا کردند مثل حضرت یونس علیه السلام.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: این پیراهن به کربلا آمد و ۳ روز قبل از شهادت حضرت زینب به ایشان داده شد تا به حسین بن علی (ع)دهند و حضرت در روز عاشورا این پیراهن را به تن کردند و این پیراهن طبق روایات نهایتا به دست امام زمان می رسد و حضرت با این پیراهن قیام میکنند‌ و حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها !این پیراهن را در قیامت به عنوان نشانه اقامه انتقام بلند می‌کنند.پس اگر شیعه به این نماد که قلب تپنده عاشوراست نپردازد دستش خالیست. 

منافی پور در پایان نیز در خصوص برگزاری سوگواره بین المللی سفینه النجاه افزود:  سوگواره بین المللی سفینه النجاه با موضوع پیراهن معظم سیدالشهدا ست و در ۳ بخش علمی هنری و ادبی برگزار شده و علاقه مندان تا ۲۰ محرم فرصت دارند در این سوگواره که با محوریت پیراهن معظم امام حسین علیه السلام شرکت کنند و آثارشان را به Al-nejat.com ارسال کنند.
 
دبیر سوگواره بین المللی سفینه النجاة در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص جزئیات برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در تهران پاسخ داد:در استان تهران بیش از ۳۰۰ جلسه برگزار می شود.و لباس های این جلسات را همچون جلسات خارج از کشور و.... تامین می‌کنیم.  ما در مصلی تهران مراسم نداریم و مصلی تهران ما را که متولی برگزاری این مراسم در ایران و دیگر کشورها بودیم از ادامه برگزاری این مراسم منع کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر