صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۰۱ - ۱۹ تير ۱۴۰۳

چرا رصد اطلاعاتی حزب‌الله لبنان برای اسرائیل ناممکن است

رویترز در یک گزارش اختصاصی آورده است: حزب‌الله لبنان از یک شبکه مخابراتی خصوصی و ثابت نیز استفاده می‌کند که قدمت آن به اوایل دهه ۲۰۰۰ باز می‌گردد.
کد خبر : 921549

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «رویترز» امروز (سه‌شنبه) در گزارشی به نقل از منابع آگاه خود مدعی شد که حزب‌الله لبنان پس از شهادت فرماندهان ارشد خود در حملات هوایی رژیم اسرائیل، از برخی راهبردها با فناوری سطح پایین از جمله پیام‌های کدگذاری شده و پیجرها برای گریز از فناوری‌های نظارتی پیچیده دشمن صهیونیستی استفاده کرده است.

رویترز گزارش داد: حزب‌الله همچنین از فناوری هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) خود برای بررسی و حمله به قابلیت‌های جمع‌آوری اطلاعات اسرائیل استفاده می‌کند، چیزی که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان آن را استراتژی «کور و کر کردن» رژیم صهیونیستی توصیف کرده بود.

این رسانه انگلیسی با اشاره به اینکه شنود الکترونیکی رژیم صهیونیستی از جمله هک کردن تلفن‌های همراه و رایانه‌ها، به‌عنوان یکی از پیچیده‌ترین استراق سمع‌ها در نظر گرفته می‌شود، افزود: همچنین فناوری نظارت الکترونیکی، نقشی حیاتی در حملات رژیم صهیونیستی دارد.

بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی اسرائیل مدعی شدند که دوربین‌های امنیتی و سامانه‌های سنجش از راه دوری دارند که مناطقی که حزب‌الله در آن فعالیت می‌کند را نشانه گرفته است و همچنین به‌طور منظم پهپادهای نظارتی را برای جاسوسی از دشمن خود بر فراز مرز می‌فرستد.

این در حالی است که ۶ منبع آگاه از عملیات حزب‌الله به شرط ناشناس ماندن به رویترز گفتند که حزب‌الله از شکست‌های خود درس گرفته و برای پاسخ، تاکتیک‌های خود را تطبیق داده است.

از سوی دیگر، ۲ منبع رویترز مدعی شدند که استفاده از تلفن‌های همراه که می‌توانند برای ردیابی موقعیت مکانی کاربر استفاده شوند، در میدان جنگ منع شده و با وسایل ارتباطی قدیمی‌تر، از جمله پیجرها و قاصدانی که به‌طور شخصی پیام‌های شفاهی را جابه‌جا می‌کنند، جایگزین شده است.

سه منبع همچنین ادعا کردند که حزب‌الله از یک شبکه مخابراتی خصوصی و ثابت نیز استفاده می‌کند که قدمت آن به اوایل دهه ۲۰۰۰ باز می‌گردد.

رویترز در گزارش خود اضافه می‌کند: به گفته منبع آگاه دیگری، در صورت شنیده شدن مکالمات، از کلمات رمز برای سلاح‌ها و موقعیت جلسات استفاده می‌شود. این منبع گفت که این کلمات رمز، به‌طور مرتب و روزانه به‌روزرسانی شده و از طریق پیک به واحدها ارائه می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر