صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

همایش «زیست عفیفانه» با هدف ترویج نگاه علمی و پژوهشی به مقوله پوشش و حجاب

مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده گفت: همایش «زیست عفیفانه» با هدف ترویج نگاه علمی و پژوهشی به مقوله پوشش و حجاب به عنوان یکی از مسائل روز مورد بحث در حوزه زنان و خانواده است.
کد خبر : 921515

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیش نشست‌های اولین همایش «زیست عفیفانه» با حضور سروری مجد قائم مقام ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و عاصمه قاسمی مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده، حسینی رئیس واحد تهران جنوب، مریم رضایی مسئول امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، مفتاحی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد و دیگر اعضا در مدرسه عالی مهارتی حقوق این واحد دانشگاهی برگزار شد.

در ابتدا این مراسم حسینی رئیس واحد تهران جنوب ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی و دفتر امور زنان و خانواده، بر لزوم تبیین حجاب در دانشگاه‌ها از طریق برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، همفکری و هم‌اندیشی استادان و دانشجویان تأکید کرد.

در ادامه قاسمی ضمن بیان اهداف همایش «زیست عفیفانه» اظهار کرد: این همایش با هدف ترویج نگاه علمی و پژوهشی به مقوله پوشش و حجاب به عنوان یکی از مسائل روز مورد بحث در حوزه زنان و خانواده است.

مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده ضمن تاکید بر مسئله محور بودن موضوعات این همایش بیان داشت: بحث حجاب و عفاف جزء مسائل فرهنگی و اجتماعی به شمار می‌رود که به برنامه ریزی تدریجی و ریشه‌ای نیاز دارد و باید با یک نگاه علمی به این مقوله پرداخته شود.

وی افزود: بر همین اساس این دفتر همایش علمی «زیست عفیفانه» را با بهره گیری و داوری بیش از 2 هزار پایان نامه ثبت شده در سامانه پژوهشیار آغاز نموده تا دانشجویانی که در حال تحصیل هستند با محتوای پایان نامه‌ها و اهمیت موضوعات آشنا شوند و بتوانند حل مسئله کنند تا برای جامعه و در نهایت جامعه جهانی اثر گذار باشند.

در همین راستا امروز چهار نشست دانشجویی پیرامون موضوعاتی، چون زیست جنسی سالم، آراستگی و سلامت اجتماعی، رسانه و زیست عفیفانه و ضرورت رعایت قانون پوشش در کشور با حضور استادان صاحب تخصص برای دانشجویان در واحد تهران جنوب برگزار می‌شود.

سروری مجد قائم مقام ریاست دانشگاه آزاد اسلامی دیگر سخنران این مراسم بیان داشت: معنای عفت گسترده‌تر از موضوع حجاب و عفاف است و تمامی مسائل فردی، اجتماعی و اقتصادی را شامل می‌شود و زیست عفیفانه تمامی موارد فوق را در بر می‌گیرد.

وی افزود: برآنیم تا با برگزاری نشست‌های علمی و تشکیل همایش‌ها و کارگاه‌ها بتوانیم نقش آفرینی اجتماعی داشته باشیم و موضوع عفاف و حجاب را تشریح کنیم.

این نشست‌های تخصصی می‌تواند بر روی نوجوانان و جوانان ما تاثیر گذار باشد.
این همایش ۲۰ تیر ماه جاری از ساعت ۹ الی ۱۲ به میزبانی واحد تهران شمال برگزار خواهد شد.

در پایان سروری مجد به اتفاق همراهان از چهار نشست در حال برگزاری (رسانه و زیست عفیفانه، زیست جنسی سالم، اراستگی و سلامت اجتماعی و ضرورت رعایت قانون پوشش در کشور) بازدید کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر