صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۷ - ۱۹ تير ۱۴۰۳

تحقق درآمد‌های غیرشهریه‌ای با برنامه‌های تحولی

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: یکی از مهم‌ترین پیش‌بینی‌ها، تحقق برنامه‌های درآمد‌های غیرشهریه‌ای است با توجه به زیرساخت‌های متعدد در حوزه نفت، انرژی، نخیلات، دریا و ... می‌توان با برنامه‌های تحولی، این تعهد محقق شود.
کد خبر : 921491

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید رازقی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در جلسه پیش‌بینی بودجه سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ این دانشگاه با بیان اینکه در این برهه زمانی مسئله بودجه‌ریزی در دانشگاه آزاد اسلامی مسئله اصلی است و همه مدیران و مسئولان دانشگاهی در همه استان‌ها تمام‌وقت و دغدغه‌مند در حال پیش‌بینی دقیق ردیف‌های بودجه‌ای هستند، اظهار کرد: با توجه به تقسیم‌بندی جدید رشته‌های تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی، امسال تأکید سازمان بر آنالیز بودجه‌ای مطابق تغییراتی اعلامی رشته‌هاست.

وی با اشاره به اینکه این تقسیم‌بندی‌ها بر اساس طرح آمایش استانی انجام شده، عنوان کرد: بر اساس این تقسیم‌بندی، ردیف‌های بودجه‌ای بیشتر باید روی رشته‌های تحصیلی متمرکز شود که مطلوبیت دارند بدین معنا که، دانشگاه می‌تواند در فضایی حرکت کند که با سرمایه‌گذاری‌های لازم، این رشته‌ها را به مقبولیت عمومی برساند. جابجایی منطقی محل تشکیل کلاس‌های رشته‌ها بر اساس ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های استان، ایجاد رشته‌های میان‌رشته‌ای، تبلیغات و مواردی از این دست، اقداماتی است که در این راه اثرگذار خواهد بود.

سخن‌چینی‌ها مفهوم زیبای دوستی را از بین خواهد برد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز با شرح حکمت ۲۳۹ نهج‌البلاغه درباره زیان سستی و سخن‌چینی گفت: حضرت علی(ع) می‌فرماید: هر که در کار‌ها سستی پیشه کند، حقوق خویش تباه کرده و هر که از سخن‌چین پیروی کند، دوست خود از دست داده.

حجت‌الاسلام مسعود داستار با اشاره به دو مقوله سستی و سخن‌چینی در این حدیث، اضافه کرد: همگان بیشتر به کمیت عمر خود توجه دارند در حالی که کیفیت مهم است. انیشتین معتقد بود که برای تحقق همه برنامه‌های خود به ۴۰۰ سال سن نیاز دارد؛ اما او توانست در همین عمر کوتاه انسانی به نتایج دلخواه تلاش خود برسد.

وی درباره سخن‌چینی ادامه داد: ابتدا باید ببینیم آیا خود سخن‌چینی می‌کنیم و در مرحله بعد، سخن‌چینی افراد چه اثری بر ما دارد! علت اینکه بسیاری از نزدیک بودن‌ها به دوستی‌های قلبی و حقیقی ختم نمی‌شود، علتش همین سخن‌چینی است. در کلام مولا اشاره شده که سخن‌چینی‌ها مفهوم زیبای دوستی را از بین خواهد برد.

تحقق برنامه‌ درآمد‌های غیرشهریه‌ای با برنامه‌های تحولی

هادی دشتی معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: مشارکت بیشتر افراد در دور دوم انتخابات بیانگر این موضوع است که برخلاف سیاه نمایی‌های دشمنان، می‌توان با کار تشکیلاتی منظم به بسیاری اهداف اجتماعی رسید.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه بودجه‌ریزی نیازمند اطلاعاتی سریع، جامع، کامل و دقیق است، متذکر شد: یکی از مهم‌ترین پیش‌بینی‌ها، تحقق برنامه‌های درآمد‌های غیرشهریه‌ای است. با توجه به زیرساخت‌های متعدد در حوزه نفت، انرژی، نخیلات، دریا و ... می‌توان با برنامه‌های تحولی، این تعهد محقق شود.

به گزارش آنا، در این جلسه دستورالعمل پیش‌بینی بودجه سال مالی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ ارائه و نکات مهم دستورالعمل توضیح داده شد. سپس فایل دیتا و پیش‌بینی واحد‌ها و مراکز استان، بودجه مصوب و برآوردی سال مالی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را با پیش‌بینی بودجه سال مالی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه رؤسای واحد‌ها و مراکز آموزشی برنامه‌های درآمدزا در چارچوب درآمد‌های غیر شهریه‌ای و منطبق با سند تحول و تعالی دانشگاه، برای رسیدن به موارد پیش‌بینی شده ارائه دادند که توسط اعضای هسته فکری مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر