صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با هدف تسهیل در تصمیمات دانشجویی؛

داشبورد‌های مدیریتی سامانه هوش تجاری راه اندازی شد

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی گفت: داشبوردهای مدیریتی سامانه هوش تجاری (BI) با هدف بهبود تصمیم گیری در سازمان امور دانشجویان راه اندازی شد.
کد خبر : 921389

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی صالحی مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان، ضمن اعلام این خبر گفت: گستردگی و الکترونیکی شدن سامانه‌ها و فرآیند‌های کاربردی سازمان‌ها، که داده‌های مرتبط با عملکرد آنها در اندازه و گونه‌های مختلف آن شکل می‌گیرند، مدیران سازمان‌ها را در آگاهی یافتن از رخداد‌های درون سازمانی و پیرامونی دچار مشکل نموده است؛ لذا نیاز مدیران و تصمیم‌گیران دستگاه‌ها به تحلیل داده‌های سازمان و در اختیار داشتن داشبورد‌های مدیریتی جهت کسب اطلاع سریع از وضعیت سلامت و عملکرد سازمان و آگاهی از نقاط بحرانی و مسائل پیش رو در سازمان، از ضروریت‌های مدیریتی شده است و عملا تصمیم-گیری داده محور به یک اصل اجتناب ناپذیر تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود: در این راستا، سامانه هوش تجاری (BI)، که هوش سازمانی نیز گفته می‌شود، بستری جهت جمع‌آوری، تجمیع، یکپارچه سازی و تحلیل داده‌های سازمان به منظور ارائه داشبورد گزارش‌های مدیریتی و تصمیم سازی مبتنی بر پایش برخط شاخص‌های کلیدی عملکردی (KPI) ارائه می‌کند.

صالحی ضمن بیان اینکه اطلاعات این سامانه نشان می‌دهد تاکنون بیش از ۱۰ میلیون خدمت الکترونیکی از طریق سامانه جامع امور دانشجویان به متقاضیان ارائه شده است، تصریح کرد: از گزارش‌های قابل دسترس از طریق سامانه هوش تجاری می‌توانیم به چند مثال شامل: «بیشترین موضوع درخواست و بیشترین مشکل احصا شده در کمیسیون بررسی موارد خاص دانشجویان چه مواردی هستند؟ کدام دانشگاه‌ها بیشترین ورودی یا خروجی را در انتقال مهمانی داشته اند؟ دانشگاه‌های برتر یا ضعیف‌تر از منظر سرعت رسیدگی به تاییدیه تحصیلی کدامند؟ میانگین زمان بررسی یک پرونده لغو تعهد آموزش رایگان چقدر است؟ در بین کارشناسان ارزشیابی مدرک تحصیلی کدامیک تعداد بیشتری پرونده را طی بازه‌ی مشخص به سرانجام رسانده است؟» اشاره کنیم.

صالحی در پایان گفت: در حال حاضر گزارش‌های مدیریتی واحد‌های مختلف سازمان نهایی شده و در اختیار مدیران ارشد و کارشناسان سازمان قرار گرفته است. ایشان یادآور شد، در راستای بهبود سامانه فوق برای اتصال به سامانه‌های دیگر در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در بخش عارضه یابی و اقدام اصلاحی، سرعت و چابکی سازمان را بیش از پیش افزایش دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر