صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۳ - ۱۹ تير ۱۴۰۳
صید‌محمدیان عنوان کرد؛

ذخیره مناسب شیرهای PKU وارداتی

معاون اداره کل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: سازمان غذا و دارو در تأمین و ذخیره شیرهای PKU، هیچ مشکلی ندارد.
کد خبر : 921381

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهادر صید محمدیان اظهار کرد: با توجه به اینکه برنامه غذایی بیماران PKU باید به گونه‌ای باشد که پروتئین فنیل آلانین برای آنها به درستی تأمین شود، این پروتئین از طریق شیرهای مخصوص PKU در دسترس بیماران قرار می‌گیرد.

وی افزود: مدیریت مصرف شیر و غذای مخصوص بیمار یک از اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش برنامه PKU وزرات بهداشت است و تحت هیچ شرایطی نباید دچار صدمه شود. توزیع و تأمین این شیرها زیر نظر سازمان غذا و دارو با ثبت مشخصات بیمار در سامانه صورت گرفته و این فرآورده مخصوص به دست مصرف کنندگان آن می‌رسد.

معاون اداره کل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو درباره چگونگی تأمین شیرهای مورد نیاز بیماران PKU، عنوان کرد: با وجود تحریم‌ها، سازمان غذا و دارو مسیرهای مختلف را برای تأمین این فرآورده طی کرده و تاکنون مشکلی در تهیه و تأمین شیر این بیماران نداشته ایم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شیرهای PKU وارداتی هستند، به منظور جلوگیری از بروز هرگونه کمبود احتمالی بر اساس تمهیدات صورت گرفته ذخیره مناسبی از آن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر