صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۹ - ۱۹ تير ۱۴۰۳

ساخت ۳۰۰ هزار قطعه صنعت هوایی با کمک دانش‌بنیان‌ها

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت:صنعت هوایی کشور در تاب‌آوری به جایی رسیده‌ که با کمک دانش‌بنیان‌ها ۳۰۰ هزار قطعه صنعت هوایی در کشور ساخته و در بخش هایی از واردات قطعات هوایی بی نیاز شده ایم.
کد خبر : 921365

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد محمدی امروز در نشست خبری هوانوردی وزارت راه و شهرسازی گفت: اکنون ۲۸ شرکت خارجی پرواز‌های خود را به مقصد ایران انجام می‌دهند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به تهدیدات صنعت هوایی کشورمان گفت: امروز وضعیت نا مناسب  شرکت‌های هوایی،  برخی از هواپیما‌های کشور  را زمین‌گیر کرد. این شرایط در کنار خروج کادر پرواز و تحریم‌های شدید هوایی از سوی اروپا از جمله مشکلات صنعت هوانوردی است.

محمدی‌بخش با تاکید بر اینکه  با استفاده از کار تحقیقاتی و راهبرد‌های مختلف اقداماتی در سطح داخلی و خارجی انجام شده است، گفت : امصای تفاهم‌نامه با کشور روسیه به عنوان کشوری صاحب‌نام در صنعت هوایی از جمله اقدامات در جهت رفع مشکلات موجود در صنعت هوایی کشور است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ فروند هواپیمای تعمیرشده وارد چرخه هوایی شده و ۵۵ فروند از آن به چرخه عملیاتی درآمده‌اند.

محمدی بخش تاکید کرد: صنعت هوایی کشور در تاب‌آوری به جایی رسیده‌ که با کمک دانش‌بنیان‌ها ۳۰۰ هزار قطعه هوایی در کشور ساخته و در بخش هایی از نیاز قطعات هوایی بی نیاز به واردات شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر