صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۵ - ۱۸ تير ۱۴۰۳

گشایش دفتر استانداردسازی در دانشگاه آزاد بندرعباس

دفتر استانداردسازی با حضور مسئولان دانشگاه و اداره کل استاندارد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گشایش یافت.
کد خبر : 921245

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دفتر استانداردسازی با هدف استفاده از ظرفیت طرفین در راستای بهره‌مندی از مباحث استاندارد، ترویج و آموزش استانداردسازی با حضور مدیرکل استاندارد و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گشایش یافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان در آیین افتتاح این دفتر و نشست با مسئولان اداره کل استاندارد هرمزگان با بیان و تشریح ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی و توانمندی استادان در حوزه‌های علمی و پژوهشی، سیاست‌های این دانشگاه را مسئله محور خواند و اظهار کرد: ایجاد تعامل مستمر و مؤثر با بدنه جامعه می‌تواند راه رسیدن به توسعه پایدار را تسریع کند.

محمدحسین رنجبر، ترغیب و مشارکت استادان را در فرایند تدوین استاندارد‌های ملی و بین‌المللی مهم برشمرد و بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های طرفین در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی می‌تواند به دانش فنی طرفین کمک شایان توجه‌ای کرده که این پروژه‌ها می‌توانند به اختراع نیز منتهی شوند و نتایج شگفت‌انگیزی را نصیب طرفین کند.

وی حوزه همکاری دانشگاه و اداره کل استاندارد را استانداردسازی دانشگاه، راه‌اندازی و تشکیل دفتر استانداردسازی، اجرای طرح‌های پژوهش مشترک و آموزش‌های کوتاه‌مدت عنوان کرد و ادامه داد: استفاده از توانمندی‌های طرفین می‌تواند ما را در پیشبرد اهداف کلان دانشگاه یاری کند.

حرکت به سمت توسعه پایدار با توسعه استاندارد در کشور

مدیرکل استاندارد هرمزگان نیز توسعه استاندارد در کشور را یکی از مکانیزم‌های حرکت به سمت توسعه پایدار دانست و گفت: استانداردسازی در همه صنایع اصل اجتناب‌ناپذیر است و نمی‌توان نسبت به ارزیابی کیفیت محصولات بی‌توجه یا کم‌توجه بود؛ زیرا سلامت جامعه مخصوصاً در حوزه محصولات غذایی وابسته به استانداردسازی و ارتقا کیفیت است.

مهدی باقری یکی از موارد مهم در ارتقا همکاری با دانشگاه را استانداردسازی آزمایشگاه‌های دانشگاه برشمرد و افزود: تأیید صلاحیت آزمایشگاه‌های دانشگاه با دامنه کاری مختلف و متنوع می‌تواند ما را در ارزیابی کیفیت محصولات یاری دهد و درآمد‌های سرشاری را نیز از این راه نصیب دانشگاه کند.

وی استفاده از ظرفیت دانشجویان در حال تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی را یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های مورد استفاده در حوزه استانداردسازی عنوان کرد و توضیح داد: سوق دادن پایان‌نامه‌های دانشجویان دکتری و ارشد و حضور مؤثر آنان در آزمایشگاه‌ها می‌تواند کمک شایان توجه‌ای در این حوزه‌ها از خود به جای بگذارد.

کارآمدسازی نظام‌های آموزشی و مهارتی با تولید محتوای نوین

رئیس شورای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز با اشاره به سند تحول و تعالی دانشگاه، گسترش همکاری و تعامل فعال و سازنده با سایر صنایع، سازمان‌ها و ...، تحکیم، تعمیق و تقویت همکاری‌های مستمر راهبردی را از سیاست‌های کلان دانشگاه برشمرد و مطرح کرد: دانشگاه با نگاهی مأموریت محور و رویکرد آفرین به دنبال کیفیت‌بخشی و کارآمدسازی نظام‌های آموزشی و مهارتی با تولید محتوای نوین و مبتنی بر فناوری اطلاعات و توانمندسازی نیرو‌های انسانی به‌عنوان سرمایه‌های سازمانی است.

شهلا پاسلار تأکید کرد: رویکرد جدید این دانشگاه چرخش تحول‌آفرین از عرضه محوری مقاله گرا و غیر هدفمند در پژوهش به تقاضامحوری اثربخش به نیاز‌های علمی، پژوهشی محلی و ملی متأثر از چالش‌های آمایش محور و تحولات سریع اجتماعی و فناورانه بوده و این رویکرد حل مسئله و اثرگذار می‌تواند علاوه بر ایجاد پویایی، نشاط و توسعه، تحول‌آفرینی شگرفی در ایجاد شبکه‌سازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید و اثرگذار را از خود به جا بگذارد.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری و ایجاد دفتر استارد سازی در دانشگاه در راستای اهداف بلندمدت دانشگاه است و تبیین کرد: استفاده از خدمات آزمون آزمایشگاه‌های دانشگاه دارای تأیید صلاحیت توسط سازمان ملی استاندارد، فراهم کردن شرایط مناسب برای تعاملات آموزشی علمی و پژوهشی و تجهیزات مرتبط فی‌مابین، ترغیب و مشارکت استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه برای نقش پررنگ در فرایند تدوین استاندارد‌های ملی و بین‌المللی می‌تواند گشایش‌های جدیدی را برای طرفین رقم بزند.

رئیس شورای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان استفاده از خدمات مجموعه آزمایشگاه‌های آزمون و واسنجی دانشگاه مطابق ماده ۲۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تقویت همکاری آموزشی علمی و پژوهشی و مشارکت استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه در فرآیند تدوین استاندارد‌های ملی و بین‌المللی را در این راستا مهم دانست و افزود: بدون شک اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک راه رشد و توسعه را پیش روی طرفین هموار می‌سازد.

به گزارش آنا، امضای تفاهم‌نامه همکاری در کنار بحث و بررسی تعاملات اثربخش در راستای انجام پروژه‌های مشترک و ایجاد چندین آزمایشگاه استاندارد از دیگر مباحثی بود که توسط مدیران و کارشناسان طرفین مورد ارزیابی و آمایش قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر