صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۲ - ۱۸ تير ۱۴۰۳

درویش: اسماعیلی‌فر دو شب پیش علاقه داشت برگردد/ 3-4 سال دیگر سقف بودجه می‌شود هزار میلیارد تومان/ با رجائیان در مورد کسالتش حرف زدم نه لیموچی+ فیلم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: ابعاد شاخص‌های فیفا برای مجوز حرفه‌ای وسیع‌تر، کارشناسی‌تر و سخت‌تر می‌شود.
کد خبر : 921233

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا درویش در پایان  نشست سالانه مدیران باشگاهی در آکادمی فوتبال اظهار کرد: دو جلسه بود که جلسه اول پیرامون مجوز حرفه‌ای و باشگاه‌هایی که موفق شدند مجوز حرفه‌ای بگیرند. شاخص‌هایی که فیفا برای لیگ جدید مشخص کرده بود و تیم‌ها باید سعی و تلاش بیشتری کنند. سال به سال که می‌گذرد ابعاد شاخص‌های فیفا وسیع‌تر، کارشناسی‌تر و سخت‌تر می‌شود. ۶ سال پیش که مدیرعامل باشگاه دیگری بودم شاخص‌ها خیلی راحت‌تر بود.

وی ادامه داد: باشگاه‌ها باید بیشتر تلاش کنند، بیشتر ابعاد شاخصه‌های فیفا سخت افزاری است، یک مقداری دست باشگاه‌هاست، به عنوان مثال باشگاه ما و استقلال مجموعه‌ای به جز ورزشگاه آزادی را نداریم. برای رفع معایب آن هم چندان کاری از دست‌مان بر نمی‌آید. عزم ملی لازم است که وزیر ورزش هم گفت همه سعی خود را برای مرتفع شدن معایب ورزشگاه گذاشته‌اند. 

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه جلسه دوم درباره سقف قراردادها بود، افزود: دستورالعمل جدید صادر شد، همه متفق القول نظرشان این بود سقف قراردادها خوب است، به نظر من سلانه 25 درصد به سقف افزوده شود تا چند سال آینده به هزر میلیارد تومان می‌رسد. آیا رشد فوتبال ما نسبت به 5 سال پیش این قدر بوده که قراردادها دو سه هزار درصد افزایش پیدا کرده! مبین صحبت‌های من این است که در چند سال گذشته چند بازیکن جدید به تیم ملی داده‌ایم؟ هنوز از بازیکنانی که 10 سال پیش استفاده می‌شد در تیم ملی بازی گرفته می‌شود. در نتیجه فوتبال رشد نکرده ولی از لحاظ گرانی چند برابر تورم رشد پیدا کرده است. باید کار کارشناسی انجام می‌شد و اگر الان سقف قرارداد هزار میلیارد بود باز هم بازیکنان می‌آمدند. سطح توقع را ما مدیران بالا بردیم.

وی افزود: کار برای مدیران واقعاً سخت شده است. یکی از مدیران می‌گفت بازیکنی سال گذشته قرارداد 2 میلیارد تومانی داشت و امسال 20 میلیارد تومان می‌خواهد. این قدر فوتبال ما رشد نکرده و باید تدبیری بیندیشیم که همه سعی باشگاه‌ها و فدراسیون بر این باشد که کیفیت فوتبال ما بالا برود. متأسفانه کیفیت را بالا نبردیم و قیمت را بینهایت بالا بردیم. البته دو سه تا تیم بیشتر نیستند و همه اذعان دارند فدراسیون نمی‌تواند جلوی بالا رفتن قیمت‌ها را بگیرد. همه موافق بالا بردن سقف بودند ولی من به هوشنگ نصیرزاده هم گفتم سقف پایین‌تر بیاید چون همین بازیکنان موجود هستند. یا اینکه تعداد بازیکنان خارجی که قیمت آنها ارزان‌تر است بیشتر شود.

درویش افزود: می‌توانیم تعداد بازیکنان خارجی را بیشتر کنیم و قیمت بازیکنان داخلی را کنترل کرد.

وی در مورد اینکه استقلال و پرسپولیس به دنبال یک بازیکن بودند اما او به یک باشگاه صنعتی رفت و رقم این بازیکن چقدر بوده، گفت: رقم را نمی‌توانم بگویم. بازیکنی با علاقه به پرسپولیس می‌آید ولی وقتی 30 میلیارد تومان پیشنهاد دارد مشخص است می‌رود. سقف ما امسال 20 میلیارد تومان به جز آفرهایش است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه تلاش شد تا دانیال اسماعیلی‌فر در این تیم بماند و به تراکتور نرود،‌ عنوان کرد: پریشب با او صحبت کردم و علاقه‌مند به بازگشت بود ولی گویا یک مشکلی بود و نمی‌توانست برگردد. می‌گفت اگر برگردد با محرومیت‌های زیادی مواجه می‌شود. سقف پرسپولیس مشخص است و وقتی چند برابر به یک بازیکن داده می‌شود، من هم راضی نمی‌شوم بماند.

درویش در مورد اینکه درباره رامین رضاییان صحبتی با آذربایجانی مدیرعامل سپاهان نشد، یادآور شد: نه جلسه ارتباطی به این موضوع نداشت.

وی در مورد اینکه درباره لیموچی صحبتی شد، گفت: نه، مدیر آلومینیوم کسالتی داشت و من پیگیر آن بودم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر