صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آخرین آمار حجاج ایرانی حاضر در مدینه و مکه

بیش از ۷۰ درصد از زائران ایرانی از سرزمین وحی خارج شده و به میهن بازگشتند.  
کد خبر : 921167

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا رضایی مدیرعملیات حج تمتع درباره آخرین آمار زائران در مدینه منوره و مکه مکرمه گفت: با خروج بیش از 70 درصد حجاج ایرانی از عربستان تا بامداد امروز18 تیرماه کمتر از 9 هزار نفر از زائران و عوامل در مدینه و حدود 16 هزار نفردیگر هم در مکه حضور دارند.

وی در خصوص وضعیت مدینه منوره گفت: 64 کاروان زائران کشورمان در مدینه هستند  و روز یکشنبه(17 تیر) نیز آخرین کاروان های مدینه بعد از مکه رهسپار شهر پیامبر شدند و زائران مدینه بعد پس از 5 روز اقامت رهسپار کشورمان می‌شوند.

رضایی تصریح کرد: در مجموع تا بامداد امروز 44357  زائر و عوامل در قالب 317 کاروان از فرودگاه مدینه و  17431 نفر دیگر در قالب 127 کاروان از فرودگاه جده به میهن اسلامی بازگشتند.

مدیرعملیات حج تمتع 1403 در خصوص پروازها نیز توضیح داد: تا نیمه شب گذشته 118 پرواز از فرودگاه مدینه و 76 پرواز هم از فرودگاه جده زائران کاروان های ایرانی را به ایستگاههای 21 گانه پروازی در کشورمان منتقل کردند. 

رضایی تصریح کرد: درحال حاضر کمتر از 30 درصد زائران و عوامل ایرانی در عربستان باقیمانده‌اند.

ستاد عملیات مکه با انتشار اطلاعیه‌ای به فوت 28 زائر ایرانی در عربستان اشاره کرده و می‌افزاید: تاکنون 26 بیمار در مکه و منا و 2 بیمار هم در مدینه جان باختند.

گفتنی است، در حج 1403 بیش از 87 هزار زائر و عوامل کاروان های ایرانی به سرزمین وحی مشرف شدند و بازگشت آنها از یکم تیر به کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر