صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۶ - ۱۸ تير ۱۴۰۳

اختلال در ترددهای دریایی به دنبال وزش باد در آب‌های جنوب

سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان و ایجاد اختلال در ترددهای دریایی، هشدار داد.
کد خبر : 921152

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور سامانه افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا از اواخر وقت دوشنبه تا بعدازظهر پنج‌شنبه موجب افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای در محدوده ۲۸ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج بین ۱/۵ تا ۲ متر می‌شود.

امروز تنگه هرمز و غرب دریای عمان و روز‌های آینده مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان این شرایط جوی را دارند.

خطر غرق شدن شناگران، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد‌های دریایی قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی، اختلال در تردد شناور‌های مسافربری و تردد کشتی‌های تجاری و اختلال در فعالیت سکو‌های نفتی به دنبال فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

بر اساس گزارش، سازمان هواشناسی به منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکو‌های نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشتیرانی
ارسال نظر