صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۲ - ۱۶ تير ۱۴۰۳

بهترین برند‌های موتور سیکلت در ایران (مقایسه و بررسی)

اگر شما نیز از علاقه‌مندان به موتورسواری در فصول مختلف سال محسوب می‌شوید، قطعاَ می‌دانید که محصولات کویر موتور، موتور گلکسی، وسپا، یاماها، کاواساکی، سی‌اف، بنلی و... از بهترین‌های بازار ایران به‌شمار می‌روند.
کد خبر : 920804

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اگر شما نیز از علاقه‌مندان به موتورسواری در فصول مختلف سال محسوب می‌شوید، قطعاَ می‌دانید که محصولات کویر موتور، موتور گلکسی، وسپا، یاماها، کاواساکی، سی‌اف، بنلی و... از بهترین‌های بازار ایران به‌شمار می‌روند. البته باتوجه‌به تنوع گسترده موتورها و محدودیت بودجه متقاضیان خرید، بسیاری از افراد به دنبال دسترسی به لیستی از بهترین برندهای موتور سیکلت در ایران هستند تا بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای، به مقایسه انواع محصولات کویر موتور، موتور گلکسی و... بپردازند. انجام یک مقایسه دقیق، به افراد کمک می‌کند تا بهترین موتور سیکلت ممکن را بسته به نوع نیاز، قوانین جاده‌ای ایران و بودجه مدنظرشان خریداری کنند. حال، قطعاَ این سوال در ذهنتان به‌وجود می‌آید که بهترین برندهای موجود در بازار ایران، دارای چه مدل‌ها و ویژگی‌های خاصی هستند؟ برای پاسخ به این سوال، با ما همراه باشید.

محبوبیت ویژه محصولات کویر موتور

محصولات کویر موتور به لطف پژوهش‌های گسترده متخصصین این شرکت و بهره‌گیری از دانش فنی بسیاری از برندهای مطرح جهان، امروزه از محبوبیت ویژه‌ای در بازار ایران برخوردار هستند. توجه داشته باشید که شرکت کویر موتور، همکاری‌های گسترده‌ای را با برندهای قدرتمندی نظیر: KTM، هیوسانگ، مگلی، کاواساکی، موندیال، وسپا، بی‌آرپی، کوادرو، کیمکو و... دارد. از مهم‌ترین شاخصه‌های محصولات کویر موتور که رقابت تنگاتنگی را با انواع موتور گلکسی و دیگر برندهای مطرح ایجاد کرده‌اند، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • توان عملکردی بالا

  • طرح‌های زیبا و متنوع

  • شرایط خرید اقساطی

  • استفاده از تکنولوژی به‌روز

  • ایمنی بسیار بالا

  • استحکام و ماندگاری قابل‌توجه

مدل CDI 200 (شبیه به موتورهای هوندای کلاسیک)، یکی از محصولات کویر موتور در کلاس خیابانی است که حداکثر سرعت این موتور سیکلت 5 دنده، 120 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. موتورهای مدلS2 ADV 150 این شرکت نیز، گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه و مناسب برای ترددهای شهری به‌شمار می‌روند. البته، اگر بودجه محدودی در اختیار دارید، کویر موتور 125 - 2022 قطعاَ می‌تواند اقتصادی‌ترین انتخاب ممکن برایتان باشد. علاقه‌مندان به موتورسواری حرفه‌ای در مسیرهای کوهستانی نیز، همواره شرایط خرید مدل‌های قدرتمندی نظیر: «T2-250» ،«T4 200» و «تریل T2N» شرکت کویر را پیگیری می‌کنند.

موتور گلکسی؛ یکی از بهترین برندهای موتور سیکلت در ایران

شرکت نیروموتور برخی از تولیدات برند SYM تایوان و البته برخی از محصولات تولیدی خود را با نام گلکسی، در بازار ایران عرضه می‌کند. بایستی بدانید که شرکت SYM همواره به تولید موتور سیکلت‌هایی در کلاس‌های مختلف می‌پردازد. البته، مجموعه نیروموتور، بیشتر روی عرضه برخی از طرح‌های کلاس شهری و چندین موتور با حجم بالای شرکت SYM متمرکز بوده‌است. موتور گلکسی مدل NA180 که در کلاس Race قرار دارد، گزینه‌ای جذاب برای تردد در جاده‌ها محسوب می‌شود. این وسیله نقلیه با مصرف سوخت 1.9 لیتر در 100 کیلومتر و در اختیار داشتن ظاهر جذاب، استارت برقی و کیلومترشمار دیجیتال، از مدل‌های محبوب بازار ایران است. البته برای آن دسته از افرادی که نیاز به تردد مداوم در محیط‌های شهری دارند، انواع موتورهای گلکسی در مدل‌های آیروکس NVX155 و CL150، انتخاب‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند.

قیمت این دو مدل موتور کلاس اسکوتر در بازار ایران، بین 95 تا 125 میلیون تومان تخمین زده می‌شود. چنانچه به اسکوترهای با سرعت بیشتر نیاز دارید، می‌توانید به بررسی مدل SYM JX249cc گلکسی (با حداکثر سرعت 124 کیلومتر بر ساعت) بپردازید. البته، برخی از افراد به دلیل وزن بالا، ابعاد بزرگ و مصرف سوخت بیشتر، از خرید مدل SYM JX249cc گلکسی منصرف می‌شوند.

موتور سیکلت یاماها؛ مدرن و مستحکم

موتورهای یاماها از استحکام ویژه‌ای برخوردار هستند. همچنین، میزان مصرف سوخت آن‌ها نیز بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود. همانند دیگر برندهای مطرح جهان، شرکت یاماها نیز که عمده محصولات آن در بازار ایران از طریق شرکت نیروموتور عرضه می‌گردد، موتورهای مختلفی را با طرح‌ها و قابلیت‌های فنی متنوعی تولید می‌کند. مدل‌های XSR 155، YAMAHA MT15 و MT 25، سه گونه از موتور سیکلت‌های یاماها به‌شمار می‌روند که به لطف قدرت فنی خود، مناسب برای رانندگی در جاده‌ها و مسیرهای طولانی هستند. البته، اگر به موتورهای سبک‌تر یاماها علاقه‌مند هستید، مدل‌های NMAX 155، AEROX 155 و XMAX 250 (در کلاس اسکوتر)، گزینه‌های جذابی برای خرید محسوب می‌شوند.

مدل‌های مذکور با قیمت‌هایی از 90 تا حدود 400 میلیون تومان عرضه می‌شوند. بایستی بدانید که همانند محصولات کویر موتور، شرکت نیروموتور نیز طرح‌های اقساطی متنوعی را برای انواع مدل‌های قابل‌عرضه خود در نظر گرفته‌است. باتوجه‌به شباهت‌های ظاهری بسیاری از محصولات یاماها و موتور گلکسی، بازار مقایسه میان این برندها، همواره در بین موتورسواران داغ است. ازهمین‌رو، بسیاری از متقاضیان خرید موتورسیکلت، به‌منظور بررسی دقیق و بی‌دردسر قیمت و مشخصات فنی انواع این موتورها، به بازارهای اینترنتی مراجعه می‌کنند.

موتور وسپا؛ اصالت و زیبایی

شرکت ایتالیایی وسپا، به‌عنوان سلطان طراحی موتور در کلاس اسکوتر و یکی از بهترین برندهای موتور سیکلت در ایران شناخته می‌شود. برخلاف بسیاری از برندهای مطرح جهان که روی ساخت موتور در کلاس‌های مختلف تمرکز نموده‌اند، وسپا همچنان اکثر محصولات جذاب خود را در کلاس اسکوتر تولید می‌کند. به دلیل محبوبیت بالای طرح‌های این شرکت، همواره بسیاری از محصولات کویر موتور و دیگر برندهای مطرح نیز شبیه به وسپا طراحی شده‌اند. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های موتورهای vespa عبارت‌اند از:

  • اصالت بالا؛ در عین داشتن ظاهر مدرن

  • تنوع بالای طرح و رنگ

  • مصرف سوخت بسیار پایین

  • ابعاد کوچک

  • گزینه عالی برای ترددهای شهری

  • نیاز کم به تعمیرات.

موتورسیکلت برقی وسپا مارک VLRA مدل KX1، یکی از مدل‌های اقتصادی این شرکت است که قیمتی کمتر از 40.000.000 تومان دارد. البته، اگر فکر می‌کنید که تمامی موتورهای برقی و بنزینی وسپا ارزان‌قیمت هستند، سخت در اشتباه خواهید بود؛ زیرا قیمت مدل قدرتمند «جی‌تی‌اس 250 SUPER SPORT» در بازار ایران، بین 600 تا 750 میلیون تومان تخمین زده می‌شود. موتور وسپاVXL 150 نیز در رنج قیمتی خود، همواره رقابت تنگاتنگی با برخی از مدل‌های کلاس اسکوتر «موتور گلکسی» دارد. مدل VXL150 از قدرت 10.3 اسب بخار، گشتاور 10.6 نیوتن‌متری و حداکثر سرعت 90 کیلومتر بر ساعت بهره می‌برد.

نحوه انتخاب بهترین موتور سیکلت در بازار ایران

همواره با بررسی بهترین برندهای موتور سیکلت در ایران، شاهد دنیایی از طرح‌ها و قابلیت‌های مختلف آن‌ها خواهیم بود. البته انتخاب بهترین موتور، از دیدگاه هر راکب می‌تواند متفاوت باشد. به‌طورکلی هر یک از علاقه‌مندان به موتور سیکلت، بر مبنای پارامترهایی همچون: محل تردد (مسیرهای شهری، جاده‌ای و کوهستانی)، بودجه، توان عملکردی وسیله نقلیه، طرح و رنگ موتور، میزان مصرف سوخت و... نسبت‌به خرید این وسیله اقدام می‌کنند.

جهت مقایسه سریع قیمت و مشخصات فنی هزاران مدل از موتور سیکلت‌های حرفه‌ای (انواع محصولات کویر موتور، بنلی، وسپا، گلکسی، یاماها، هوندا، پیاجیو و...) روی یک پلتفرم، می‌توانید به بازار اینترنتی ایمالز (emalls.ir) مراجعه کنید. بایستی بدانید که وب‌سایت ایمالز «emalls.ir»، یک فروشگاه اینترنتی نیست و کاربران همواره با مراجعه به این پورتال اینترنتی می‌توانند به خیل عظیمی از فروشندگان معتبر موتورسیکلت در سراسر کشور دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر