صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۷ - ۱۶ تير ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

رئیس جمهور منتخب «اقتصاد سلامت» را فرصتی برای توسعه کشور بداند

نایب رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ با اشاره به انتخاب رئیس جمهور، خواستار توجه به اقتصاد سلامت به عنوان یک فرصت برای توسعه کشور شد.
کد خبر : 920794

محمدرضا اسدی نایب رئیس سازمان نظام پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به پایان انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب یک پزشک به عنوان رئیس جمهور اظهار کرد: جامعه پزشکی پیش از آغاز رقابت‌های انتخاباتی انتظارات خود را از رئیس جمهوری بیان کرده بودند ازجمله این انتظارات این بود که رئیس جمهور منتخب درک عمیقی از حوزه سلامت داشته و اقتصاد سلامت را یک فرصت برای رونق اقتصادی کشور در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب باید سلامت را همسان با امنیت جزء اولویت‌های کاری خود بداند، گفت: از بین 6 مرد سیاسی در عرصه انتخابات که سه نفر از آنها عضو جامعه پزشکی بودند، برای نخستین بار یک عضو جامعه پزشکی کشور با بالاترین سطح علمی و اعتباری که فوق تخصص جراحی قلب است به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران توسط مردم کشور انتخاب شد. خوشبختانه دکتر پزشکیان به عنوان یک سیاست‌مدار سال‌ها تجربه مدیریتی در حوزه سلامت و به عنوان نماینده مجلس نیز سال‌های تجربه سیاست‌گذاری داشته‌ و از نظر فکری و عملی چالش‌ها و دغدغه‌های نظام سلامت را می‌شناسد و مشکلات را لمس کرده و خیال نظام سلامت راحت‌تر است.

مشاور رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه با توجه به شعار رئیس جمهور منتخب مبنی بر تشکیل دولت وفاق ملی و استفاده از نظرات کارشناسی گفت: امیدواریم علاوه بر حوزه سلامت از سایر حوزه‌های دیگر نیز بهره برده و بتوانیم شرایط بهتری را نسبت به دوره‌های قبل تجربه کنیم. با توجه به شناختی که از رئیس جمهور منتخب داریم قطعا می‌تواند برای حوزه سلامت کشور نویدبخش باشد.

وی یادآور شد: حوزه سلامت را همپا با حوزه امنیت به عنوان زیرساخت توسعه کشور می‌شناسیم و توجه به این مهم را می‌توانیم به عنوان یک اصل اساسی برای پیشرفت کشور بدانیم.

اسدی تأکید کرد: باید بر اساس نگاه کارشناسی، توجه رئیس جمهور منتخب در تمامی ابعاد سلامت به قوانین بالادستی باشد که خوشبختانه دکتر پزشکیان در مدت تبلیغات و مناظرات مدام بر این موضوع تأکید داشت. در سیاست‌های کلی سلامت که از سوی مقام معظم رهبری در بند یک آن بر آموزش، پیشگیری، درمان و توانبخشی تأکید شده است؛ اما متأسفانه در این سال‌ها توانبخشی به نحوی در ساختار وزارت بهداشت مغفول مانده است که امیدواریم با وعده‌های ریاست جمهور منتخب بر اجرای قانون زمینه گسترش خدمات توانبخشی نیز فراهم شده و جامعه نیازمند این خدمات که عمدتا افراد دارای معلولیت هستند نیز بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر