صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۰ - ۱۷ تير ۱۴۰۳
در گفت و گو با آنا

عالمیان: می‌شود در المپیک هم مدال گرفت/ داوری در پینگ‌پنگ سلیقه‌ای است+فیلم

ملی‌پوش المپیکی تنیس روی میز گفت: خیلی سخت است که در المپیک روی سکو بروید ولی همه فکر و ذهن ما رسیدن به این موفقیت بزرگ است.
کد خبر : 920703

نوشاد عالمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره سومین حضور خود در بازی‌های المپیک اظهار کرد: تمرینات را زیر نظر جمیل لطف‌الله نسبی آغاز کرده و این بار حضورمان در المپیک با توجه به اتفاقاتی که اخیراً رخ داده باعث افزایش اعتماد به نفس ما شده است. فکر می‌کنم این المپیک با المپیک‌های قبلی فرق می‌کند و می‌توانیم نتایج بهتری را نسبت به ادوار قبلی به دست آوریم.  

وی در مورد اینکه تنها مدال آور ایران در بازی‌های آسیایی در بخش انفرادی محسوب می‌شود و می‌توان این انتظار را داشت تا در المپیک هم برای ایران مدال آوری کند، گفت: واقعاً کار خیلی سختی است که در المپیک مدال بگیرم. همه قدرتمندان دنیا در المپیک حضور دارند. پینگ‌پنگ ایران هم خیلی پیشرفت کرده و با اعتماد به نفس بهتری در المپیک شرکت خواهیم کرد. فکر می‌کنم می‌شود در المپیک هم مدال گرفت و نباید این فرصت از دست برود. البته خیلی سخت است که در المپیک روی سکو بروید ولی همه فکر و ذهن ما رسیدن به این موفقیت بزرگ است.  

ملی‌پوش المپیک تنیس روی میز در مورد اینکه چقدر احتمال دارد تا در المپیک پاریس برادرش نیما عالمیان حریف او شود، عنوان کرد: باید ببینیم در قرعه‌کشی که انجام می‌شود در جدول مشترک هستیم یا خیر. البته در ادوار ابتدایی با هم رودررو نمی‌شویم. از لحاظ فنی نیما در شرایط خوبی است و باید تمرینات خود را دنبال کنیم. ان‌شاءالله که نیما بتواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد و نتیجه خوبی بگیرد.

وی در خصوص اینکه بحث داوری در تنیس روی میز بسیار مهم است و نیما عالمیان در المپیک قبلی روی ایراد‌های سلیقه‌ای داور برای زدن سرویس‌های خود، عصبی شد و راکت خود را بر روی میز پرت کرد، یادآور شد: داوری در پینگ‌پنگ سلیقه‌ای است و در المپیک قبلی داور خطا‌های سرویس زیادی را از نیما گرفت که در پینگ‌پنگ این همه خطای سرویس گرفتن، نرمال (عادی) نیست. خطا‌هایی که داور گرفت باعث شد تا نیما کنترل خود را از دست بدهد، البته نباید نیما عصبی می‌شد و کنترل خود را از دست می‌داد و بازی‌اش را ادامه می‌داد. الان آن تجربه را داریم و اتفاقاً به این مسائل فکر کرده‌ایم، ان‌شاءالله که امسال این اتفاقات رخ ندهد.

عالمیان در مورد اینکه پدرش رحمت عالمیان چقدر از لحاظ انگیزشی به وی و بردارش از لحاظ انگیزشی کمک خواهد کرد، گفت: پدر همیشه بازی‌های روز دنیا و رقبای ما را می‌بیند. حریفان را آنالیز می‌کند و ما همیشه در روز مسابقه با بابا در مورد بازی‌ها صحبت می‌کنیم. بابا همیشه انگیزه ما را بیشتر می‌کند و خیلی دوست دارد تا برنده شویم، تمام تلاش خود را هم می‌کند تا نتیجه بگیریم و از او تشکر می‌کنیم که حامی ما  بوده است.

وی در مورد نقش جمیل لطف الله نسبی به عنوان مربی در زمان مسابقات تصریح کرد: صددرصد نقش مهمی دارد. نزدیک به ۹ سال است که در تیم ملی کنار ماست. آقا جمیل با همه خصوصیات ما آشناست. تکنیک، تاکتیک و همه چیز را می‌شناسد و به نظرم بهترین موقع است تا از کوچ‌های آقا جمیل در مسابقه استفاده کنیم.  

فیلم کامل صحبت‌های نوشاد عالمیان را در ادامه ببینید: 

انتهای پیام/

ارسال نظر