صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۲ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
آنا گزارش می‌دهد؛

عضویت هزار شرکت دانش‌بنیان در باشگاه شرکت‌های صادراتی

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه، سبد متنوعی از حمایت‌های صادراتی را به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ارائه کرده که به واسطه آن تا پایان 1402 هزار شرکت دانش‌بنیان عضو باشگاه شرکت‌های صادراتی شده‌اند.
کد خبر : 920515

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنابر اعلام سازمان توسعه همکاری‌های عملی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، تلاش کرده اســت تا با همکاری سـایر دســتگاه‌های اجرایی و ارائه بیش از ۱۰۰ حمایت متنوع، ضـمن توسـعه زیسـت بوم دانش‌بنیان کشـور، توسـعه کسـب و کار‌های دانش‌بنیان و خلاق، افزایش تولید محصـولات و خدمات دانش‌بنیان و خلاق، گسـترش نقش آفرینی این شـرکت‌ها در اقتصـاد و افزایش ارزش افزوده اقتصـادی را پیگیری و از این طریق به تحقق اقتصـاد مقاومتی و دانش‌بنیان کمک کند.

تداوم توسـعه کسـب و کار‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و همچنین افزایش تولید این نوع از محصـولات و خدمات، نیازمند توسـعه بازار‌های داخلی و خارجی شـرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق اسـت.

بر همین اسـاس، توسـعه صـادرات یکی از عوامل اسـاسـی تداوم حیات و رشـد یک شـرکت دانش‌بنیان و خلاق است. ارتقا قابلیت‌های صـادراتی و ورود به بازار‌های جهانی می‌تواند فرصـت‌های جدیدی را برای رشـد تولید، افزایش درآمد و ایجاد اشـتغال در سـطح یـک شــرکـت دانش بنیـان و خلاق ایجـاد کند و بـا توجـه بـه ارزش افزوده اقتصـــادی بـالای محصــولات و خـدمـات دانش‌بنیان و خلاق، افزایش بیشتر در میزان درآمد ملی و سطح رفاه را نیز به همراه داشته باشد. 

در همین راسـتا و با درک این ضـرورت، سـازمان توسـعه همکاری‌های علمی و فناورانه سـبد متنوعی از حمایت‌های صــادراتی را به شــرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ارائه و همچنین زیرســاخت‌هایی را نیز برای توســعه کســب و کار بین المللی این شرکت‌ها در خارج از کشور تأسیس کرده است.

سبد‌های متنوع حمایت‌های صادراتی 

منتورینگ و مشاوره صادرات، آموزش‌های بازرگانی و صادرات، ابزار‌های تبلیغاتی، تحقیق بازار، بازاریابی خارجی، اخذ گواهینامه‌ها و ثبت محصولات و علائم تجاری و عضویت در مجامع تجاری، نمایشگاه‌های خارجی و پاویون ملی، نشست‌های تجاری-فناوری بین المللی، پذیرش هیئت‌های تجاری، حضور در مناقصات بین المللی، ارسال نمونه محصول، طراحی صنعتی از جمله حمایت‌های سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی در راستای توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق محسوب می‌شود.

 مسیر دریافت حمایت‌های توسعه کسب و کار بین المللی 

اکنون برای ارائه این حمایت‌ها و تسهیلات سامانه یکپارچه ارائه خدمات حمایتی www.bizservices.ir و سایت کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری www.tesc.ir در دسترس قرار گرفته است.

اهم حمایت‌های کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری در سال ۱۴۰۲

برپایی نمایشگاه ، پذیرش هیئت تجاری، ثبت علامت تجاری، ارسال نمونه محصول، ارزیابی آمادگی صادرات، اعزام هئیت تجاری، نشست استاندارد‌ها و مجوزها، نشست تجاری فناوری، تحقیقات بازار، بازاریابی بین المللی ، پاویون، ابزار‌های تبلیغاتی از جمله اهم حمایت‌های کریدور توسعه صادارت و تبادل فناوری در سال ۱۴۰۲ است.

ارزش حمایت‌های صورت گرفته توسط کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری سال ۱۴۰۰؛ ۲۴ هزار و ۵۸۴ میلیون ریال، سال ۱۴۰۱؛ ۲۶ هزار و ۶۰۸ میلیون ریال، سال ۱۴۰۲؛ ۱۸۴ هزار و ۱۷ میلیون ریال بوده است.

تعداد خدمات ارائه شده توسط کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری نیز سال ۱۴۰۰، ۳۳۲ خدمت، سال ۱۴۰۱، ۱۰۶۷ خدمت و سال ۱۴۰۲، ۲۵۳۷ بوده است.

ارزیابی آمادگی صادراتی رایگان در باشگاه شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان

شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و مستقر در پارک‌های علم و فناوری برای استفاده از حمایت‌های سازمان باید عضو باشگاه شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان شده و به صورت رایگان ارزیابی آمادگی صادراتی شوند.

تاکنون ۹۶۰۰ شرکت با نظر خبرگان غربال شده اند و ۲۱۴۲ شرکت (۲۰۵ شرکت مستعد، ۹۸۷ شرکت ۲ ستاره، ۸۳۹ شرکت ۳ ستاره، ۱۰۰ شرکت ۴ ستاره، ۱۱ شرکت ۵ ستاره) به صورت سیستمی نیز در طرح باشگاه شرکت‌های صادرات ارزیابی شده اند و در نهایت ۹۵۰ شرکت ۳، ۴ و ۵ ستاره به عضویت باشگاه درآمده اند.

 توسعه کسب و کارها در عرصه بین المللی با ایجاد زیرساخت‌ها

در حال حاضر با راه اندازی خانه نوآوری و فناوری ایران در کشور‌های مختلف و همچنین برپایی نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان جمهوری اسلامی ایران اقدامی موثر در جهت توسعه کسب و کارها ایجاد شده است.

خدمات حقوقی، قرارداد صادراتی، ترجمه اطلاعات و محتوای محصولات شرکت ها، رصد بازار و تهیه گزارش امکان سنجی محصول، برگزاری نشست‌های B۲B عمومی و تخصصی، تنظیم تفاهم نامه، خدمات مالی، حمل و نقل کالا، خدمات مالیاتی و گمرکی، نصب و راه اندازی خدمات پس از فروش، قیمت گذاری و گواهی کیفیت محصول از برخی حمایت‌های خانه نوآوری و فناوری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر