صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دایرة المعارف دانش‌بنیان‌ها ۱۱۳؛

پیش‌بینی مالی کسب و کار‌های استارت‌آپی چگونه است؟

هر کسب و کاری نیاز به پیش‌بینی مالی دارد که استارت‌آپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها هم مستثنی از این قضیه نیستند.
کد خبر : 919946

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیش‌بینی مالی شامل مواردی مانند صورت جریان‌های نقدی، ترازنامه مالی و صورت درآمد‌های پیش‌بینی‌شده می شود.

پیش بینی مالی برای همه مشاغل حتی برای انواع کسب و کار‌ها و استارت‌آپ‌ها بسیار اهمیت دارد.

پیش‌بینی مالی و تنظیم ترازنامه‌های مالی برای یک کسب‌وکار و استارت‌آپ، مراحلی دارد که پیش‌بینی فروش محصول، پیش‌بینی هزینه‌ها و مشخص‌کردن میزان سود و زیان را شامل می شود.

برای آماده‌سازی پیش‌بینی مالی استارت‌آپ‌های کوچک ابتدا باید مشخص شود که آن کسب‌وکار در کدام مرحله قرار دارد. برنامه‌ریزی برای کسب‌وکاری که در مرحله اجرا قرار دارد، متفاوت از کسب‌وکاری است که هنوز در مرحله ارزیابی آینده قرار داد.

تنظیم سند پیش بینی مالی برای مورد اول با تکیه بر داده‌های تاریخی آسان‌تر است اما کسب‌وکار دیگری ممکن است به تحقیقات بازار برای مدل سازی احتیاج داشته باشد.

سند پیش‌بینی مالی برای کسب‌وکارهای نوپا با توجه به زمان مورد نیاز آن می‌تواند ماهانه، سه ماهه، سالانه و چند ساله باشد. مراحل ساخت یک مدل استاندارد برای پیش‌بینی مالی کسب و کارهای کوچک، به شرح زیر است.

مراحل زیر خلاصه‌ای از فرآیند انجام پیش‌بینی مالی کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپ‌هاست.

در گام نخست، یک کارآفرین و مدیراستارت‌آپ، باید به کسب اطلاعاتی ازجمله نرخ بدهی‌ها، هزینه عملیاتی، مخارج سرمایه‌ای، درآمد دقیق فروش، نرخ مالیات  بر درآمد، میزان افزایش فروش، نرخ استهلاک دارایی‌ها، گردش موجودی حساب و درنهایت بهای تمام شده کالای فروخته شده، بپردازد. بدون داشتن این اطلاعات، پیش‌بینی مالی برای کسب‌وکارهای کوچک، به‌راحتی امکان‌پذیر نیست.

ابتدا بهتر است مشخص شود که چه چیزی باعث فروش محصول می‌شود؟. پاسخ هر کسب‌وکاری با توجه به نوع خدمت یا محصولی که تولید می‌کند، متفاوت است. در این زمینه هرآنچه که ممکن است بر فروش تاثیر بگذارد، مانند فصلی‌بودن فروش، باید در نظر گرفته شود.

پیش‌بینی برای هزینه‌ها

از هزینه تولید یک محصول گرفته تا هزینه عملیاتی و میزان حقوق و دستمزد، همه این موارد باید در پیش‌بینی مالی کسب‌وکارهای کوچک محاسبه شوند.

مشخص کردن صورت سود و زیان

خروجی مدل مالی کسب‌وکارهای کوچک، درصورت وجود لیست‎های سود و زیان پیش‌بینی شده کامل می‌شود. صورت سود و زیان بعد از انجام محاسبات مربوط به بهای تمام شده کالا، مالیات و مابقی هزینه‌ها به‌دست می‌آید.

توجه به صورت وجوه جریان‌های نقدینگی

پیش‌بینی جریان‌های نقدینگی می‌تواند موقعیت کسب‌وکار را در شرایط مختلف نشان دهد. همچنین، سودده بودن شرکت یا به سود رسیدن در بازه زمانی خاص، از طریق پیش‌بینی جریان‌های نقدی انجام می‌شود.

ایجاد ترازنامه مالی

وظیفه ترازنامه، نشان دادن یا پیش‌بینی ارزش استارتاپ یا کسب‌وکارهای کوچک در شرایط مختلف است. تهیه ترازنامه یک دید کلی از وضعیت کسب‌وکار اعم از وضعیت دارایی‌ها و بدهی‌ها ارائنه می‌کند.

نظارت بر روند سندسازی مالی

در مرحله آخر، یک مدیر استارت‌آپی باید به ابزار مقایسه‌ای که پیش‌بنی مالی برای کسب‌وکار کوچک خود فراهم کرده است، توجه کند. مدیر یک مجموعه می‌تواند با نظارت، ردگیری اقدامات و محاسبات انجام شده از صحت اقدامات مالی خود مطلع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر