صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام مافی‌نژاد در گفت‌وگو با آنا؛

«بصیرت» نقطه کانونی انتخاب بین دو نامزد ریاست جمهوری است

حجت‌الاسلام مهدی مافی‌نژاد استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: انتخاب بین خوب و خوب‌تر در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو یک نوع بصیرت است که گامی بالاتر از شعور انتخاباتی محسوب می‌شود.
کد خبر : 919894

حجت‌الاسلام مهدی مافی‌نژاد استاد حوزه و دانشگاه و مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره دور دوم انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در کشور گفت‌: گذشت زمان تکرار تاریخ است، مردم در زمان امام حسین (ع) با هجده هزار نامه با امام بیعت کردند تا ایشان را به کوفه بیاورند و با او بیعت کنند، اما سر دو چیز بیعت خود را فراموش کردند؛ نخست رعب و وحشت و ترس و دوم تطمیع و پول.

وی افزود: امروز دقیقا گذشت زمان است، خیلی از مردم اکنون سر مسائل مالی و اقتصادی از بنزین گرفته تا قیمت اجناس و چیز‌های دیگر درگیر انتخابات هستند، حتی نامزدها هم سر همین مسائل صحبت می‌کنند و یا رعب و وحشت از آمدن ترامپ و مسائلی از این دست که چه کسی انتخاب شود که سازش بیشتری داشته باشد یا نه مطرح می‌شود! بنابراین باید حواسمان جمع باشد.

 مافی‌نژاد اظهار کرد: وقتی معرفت داشته باشیم به قول رهبر انقلاب باید بصیرت بین خوب و خوب‌تر را کسب کنیم؛ چراکه هر دو نفر از سوی شورای نگهبان تأیید شده‌اند و انتخاب‌های خوبی هستند. این بصیرت است که بین این دو یکی را انتخاب کنیم. یک جایی مثل کربلا انتخاب بین بد و خوب، شعور بود؛ عده‌ای که امام را انتخاب نکردند، آنها بصیرت نداشتند، الان هم بحث بصیرت مطرح است که یک گام بالاتر از شعور است.

وی گفت: خیلی افراد در جریان حادثه کربلا کشته شدند، منتها با امام هم نماندند که لااقل شهید از دنیا بروند و ارزش خونشان حفظ شود، یا مردم کوفه‌ای که یزید را انتخاب کردند، اینها بی شعور بودند منتها الان بحث بصیرت مهم است تا فرد اصلح را انتخاب کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر