صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۸ - ۰۸ تير ۱۴۰۳
کنعانی:

مردم با حضور در انتخابات پاسخ اظهارات مداخله‌جویانه آمریکا را می‌دهند

سخنگوی وزارت خارجه ملت ایران در واکنش به اظهارات آبرام پیلی نوشت: مردم همانند گذشته در این انتخابات نیز با مشارکت پرشور خود پای صندوق‌های رأی، پاسخ اظهارات مداخله جویانه را محکم خواهند داد.
کد خبر : 919361

به گزارش گروه سیاسی گروه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات مداخله جویانه آبرام پیلی معاون نماینده ویژه آمریکا در مورد انتخابات ریاست جمهوری در ایران، نوشت: اظهارات مداخله جویانه معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در خصوص انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، گزافه گوئی و یک مداخله جویی آشکار است.

مقامات آمریکائی از این‌گونه اظهارات بی‌ارزش طَرفی برنخواهند بست و ملت ایران همانند گذشته در این انتخابات نیز با مشارکت مؤثر و پرشور خود پای صندوق‌های رأی، پاسخ اینگونه اظهارات مداخله جویانه را محکم خواهند داد. ملت‌های جهان آثار و نتایج دموکراسی آمریکایی را در داخل همین کشور و نیز مناطق مختلف دنیا دیده و طعم تلخ آن را چشیده‌اند. به طور نمونه خروجی دموکراسی و حقوق بشر آمریکایی در سرزمین‌های اشغالی، جنایتکارانی هستند که در اشغالگری، نژادپرستی، جنگ و خونریزی و اقدامات تروریستی، در جهان شهره و سرآمد هستند. اگر سازوکار دموکراسی آمریکایی اجازه می‌داد، قطعاً مردم آمریکا حکمرانان بهتری را برای خود انتخاب می‌کردند.

وی افزود: نحوه برخورد با دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا که معترض به نسل‌کُشی در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی هستند، خود گواه روشنی از کارنامه آمریکا در زمینه حقوق بشر و آزادی بیان است. دنیا شاهد است که چطور با ضرب و شتم، بازداشت غیرقانونی و اخراج از کار، صحبت از حقوق بشر در آمریکا بدل به شعاری تو خالی شده است. نقش آفرینی اصیل و مستقیم مردم در تعیین سرنوشت سیاسی در جمهوری اسلامی ایران یک اصل بدیهی بوده و همواره در عمل به اثبات رسیده است.

صحت و سلامت برگزاری انتخابات در ایران در رأی‌گیری‌های پیشین نیز اثبات شده است. نظام جمهوری اسلامی ایران و مجریان انتخابات، رأی مردم را امانت و حق‌الناس و پاسداری از آن را واجب می‌دانند که احتمالاً درک معنای آن برای ذهنیت تمامیت خواه مقامات آمریکایی سخت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر