صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۲ - ۰۵ تير ۱۴۰۳

مردم سکان کشور را دست رئیس جمهور فرهیخته بسپارند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: مردم با انتخاب آگاهانه و با بصیرت، سکان کشور را به دست جمعی از فرهیختگان بسپارند تا به هدف نهایی که همان توسعه همه‌جانبه ایران اسلامی است، برسیم.
کد خبر : 918921

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسن عارضی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان در جمع اعضای هیئت علمی و کارمندان این دانشگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، آیت‌الله رئیسی و همراهانشان گفت: مهم‌ترین حادثه پیش رو در تیرماه سال جاری، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و رئیس جمهور با رأی‌گیری همگانی به صورت مستقیم و برای چهار سال توسط مردم انتخاب می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری انتخابات به صورت درست و سالم، موجب بهبود جایگاه و قدرت بین‌المللی دولت منتخب می‌شود و انتخاب رئیس جمهور و برگزاری انتخابات می‌تواند در فضای اجتماعی و سیاسی جامعه نقش مهمی داشته باشد و دولت مشروعیت خود را از راه برگزاری یک انتخاب خوب و عملکرد خوب به دست می‌آورد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: برگزاری انتخابات از دو مسیر، مسیر را برای انجام کار‌ها به شکل مطلوب مهیا می‌کند، از یک طرف انجام انتخابات آزاد و منصفانه، منطبق بر بصیرت عمومی و به شکل فکورانه و از سوی دیگر اجرای مطلوب سیاست‌های کشور در عرصه داخلی و بین‌المللی، با توجه به این موارد، باید شرایط در انتخابات ریاست جمهوری به شکلی رقم بخورد که مردم با انتخاب آگاهانه و با بصیرت، سکان کشور را به دست جمعی از فرهیختگان بسپارند تا این امانت به سوی ساحل امید حرکت کرده و به هدف نهایی خود که همان توسعه همه‌جانبه ایران اسلامی است، برسد.

عارضی با اشاره به نیاز امروز جامعه به حضور همه جناح‌ها در انتخابات تبیین کرد: با توجه به علاقه‌مندی افراد و ضرورت حضور مردم در رقابت‌های انتخاب رئیس‌جمهور، همه جناح‌ها باید با مشارکت در انتخابات ۸ تیر و ایجاد شور انتخاباتی، حرکت بر روی ریل‌های ایجاد شده در دولت قبل ادامه یافته و اهداف کشور به سرمنزل مقصود برسند.

بسیج اساتید کشور با چه هدفی تأسیس شد؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مصطفی چمران تشریح کرد: بسیج اساتید کشور به‌منظور تحقق آرمان‌های امام خمینی(ره) و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اشاعه تفکر بسیجی در دانشگاه‌های کشور و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان در ادامه توضیح داد: بسیج اساتید در دانشگاه‌ها باید از طریق همکاری با مدیریت دانشگاه، دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سایر تشکل‌های دانشگاه، تلاش کند که جهاد علمی و مرجعیت علمی را در دانشگاه‌ها پایه‌ریزی و به انجام برساند.

عارضی ضمن بیان رسالت واقعی و کارکرد بسیج اساتید در دانشگاه‌ها مطرح کرد: در حقیقت بسیج اساتید تشکل گسترده و فراگیری است که افرادی متخصص، متعهد، مجاهد و عالم را در خود جای داده که قادر است نقش و سهمی مهم، در اداره کشور را براساس پایه‌های علمی و فرهنگی داشته باشد.

وی عنوان کرد: کارکرد امروز بسیج اساتید در این برهه، جهاد تبیین درباره مشارکت در انتخابات و انتخابات اصلح در بین آحاد مردم و جامعه دانشگاهیان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر