صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اقتصاد و دولت چهاردهم/۳۹

مطالبه‌ بخش خصوصی از دولت پزشکیان؛ اصلاح سیاست‌های اقتصاد گردشگری

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران گفت: با نگاهی به اقتصاد گردشگری کشور‌های همسایه متوجه عمق کاستی در حوزه اقتصاد صنعت گردشگری کشورمان خواهیم شد.
کد خبر : 918833

احد عظیم‌زاده به انتظارات فعالان بخش خصوصی در حوزه توسعه اقتصاد گردشگری از دولت چهاردهم پرداخت و در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: با نگاهی به اقتصاد گردشگری کشور‌های همسایه متوجه عمق کاستی در حوزه صنعت گردشگری ایران خواهیم شد. به عنوان مثال ترکیه در سال گذشته میلادی ۵۴ میلیارد دلار درآمد و امارات متحده عربی بیش از ۵۲ میلیارد دلار از این حوزه کسب درآمد کرده اند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: کشور ما به دلیل ضعف در زیرساخت با وجود پیشینه تاریخی قوی و همچنین تنوع فرهنگی و اقلیمی نتوانسته است در این بخش حضور موفقی داشته باشد. شایان ذکر است که این چنین جاذبه طبیعی و صنایع دستی و سوغاتی منحصر به فردی در هیچ کدام از دو کشور ذکر شده مشابهی ندارد.

دولت چهاردهم بخش خصوصی را به توانمندی خود معتقد کند

{$sepehr_key_363}

عظیم زاده اظهار کرد: دولت آینده باید با کار اجرایی دقیق وارد این میدان شود و بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری را به توانمندی خود معتقد کند. در همین راستا به عنوان رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران و رئیس کمیسیون فرش و صنایع دستی تبریز از رئیس جمهور آینده تقاضا دارم که برای توسعه صنعت توریسم و بهبود اقتصادی آن برنامه ریزی کرده و بر تقویت آن اهتمام داشته باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران گفت: ترکیه هیچ مزیت خاصی نسبت به کشور ما ندارد و با وجود امتیازات اساسی که در جذب گردشگر داریم با تهیه زیر ساخت‌های متناسب از جمله اتوبوس و سرویس‌های حمل ونقل عمومی پیشرفته و هتل‌های مناسب و همچنین ایرلاین و سرویس‌های بین راهی به روز به راحتی می‌توان در این زمینه کسب درآمد ارزی کنیم.

وی ادامه داد: رئیس جمهور جدید باید در نظر داشته باشد که به جهت جبران ایثار مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی باید این امکانات را برای بهبود معیشت آنان فراهم کند. لازم به ذکر است که دولت جدید باید برخی سیاست های اجرایی در حوزه ورود گردشگران خارجی به کشور را کاهش دهد؛ چراکه اگر بتوانیم اقتصاد صنعت توریسم را در ایران توسعه دهیم، حتی دیگر برای اداره کشور نیازی به فروش نفت هم نداریم.

تبعات سخت گیری‌های مالیاتی در اقتصاد صنعت گردشگری

عظیم زاده گفت: بخشی از مالیات ستانی از بخش خصوصی زورگویی است و مالیات بر خلاف قانون از درآمد افراد مالیات کسب نمی‌کند؛ بلکه رقمی بی ربط به درآمد افراد در نظر گرفته می‌شود، اما تاکید می‌گردد که درآمد‌های اقتصاد صنعت گردشگری در ایران آن چنان چشمگیر خواهد بود که دولت می‌تواند با تکیه بر آن سخت گیری‌های مالیاتی را کاهش داده و به رونق کسب عمومی کمک کند.

{$sepehr_key_364}

وی تصریح کرد: اکنون روزانه بیش از ۲۰۰ پرواز به مقصد دبی از جهان انجام می‌شود و هر هواپیما حامل بیش از ۲۰۰ نفر گردشگر است که اگر هر فرد فقط ۲ هزار دلار در این سفر خرج کند چه رقم هنگفت حاصل می‌شود. چرا ما نباید با توجه به ظرفیت هایی به مراتب بیشتر از کشورهای همسایه، از این درآمدزایی‌ها استفاده کنیم؟!

انتهای پیام/

ارسال نظر