صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۷ - ۰۴ تير ۱۴۰۳

تبیین دستاورد‌های علمی انقلاب اسلامی در اردوی راهیان پیشرفت

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: هدف اصلی از اردوی راهیان پیشرفت، تبیین و بیان دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف علمی است.
کد خبر : 918816

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اردوی راهیان پیشرفت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با هدف آشنایی نسل چهارم با دستاورد‌های انقلاب با بازدید از مجموعه عظیم پتروشیمی شیراز برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: در این برنامه بالغ‌بر ۴۰ نفر از دانشجویان این واحد دانشگاهی از مجموعه پتروشیمی شیراز مستقر در شهرستان مرودشت بازدید کرده و امیدواریم برای دورە‌های بعدی نیز گروە‌های بیشتری از دانشجویان را به این مراکز اعزام کنیم.

علیرضا بیابان‌نورد اضافه کرد: این سلسله بازدید‌ها با هدف آشنایی جوانان با دستاورد‌های بزرگ و افتخارآمیز جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف راه‌اندازی شده و در مدت کوتاه از شکل‌گیری این حرکت شاهد اثرات مثبت، استقبال خوب دانشجویان از این حرکت در مجموعه دانشگاه بوده‌ایم.

{$sepehr_key_230}

وی عنوان کرد: هدف اصلی از اردوی راهیان پیشرفت، تبیین و بیان دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف علمی بوده که با توجه به پیشرفت کشور در عرصه علمی، لازم است که این دستاورد‌ها در قالب اردوی راهیان پیشرفت بیان شود.نشان دادن دستاورد‌ها و پیشرفت‌ها به دانشجویان در اوج تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی بسیار ضروری است تا آنان به‌عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی بدانند که سربازان بعدی این جهاد در سنگر‌های مختلف صنعتی و علمی ایشان هستند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز افزود: بنا بر فرمودە مقام معظم رهبری یکی از رسالت‌های مهم اجتماعی جهاد تبیین است. در این راستا در کشور، طرحی به‌عنوان طرح راهیان پیشرفت به دانشگاە‌ها ابلاغ شده که شامل اردو‌های تبیینی برای اقشار مختلف جامعه ازجمله دانشجویان، استادان، کارمندان و ... بوده که دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب در حوزە‌های مختلف تکنولوژی، آموزشی، علمی، دفاعی و ... را تبیین می‌کند.

بیابان‌نورد بیان کرد: امید و بصیرت افزایی از کلیدواژه‌های مهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است تا با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در لزوم اجرایی کردن جهاد تبیین بیش‌ازپیش باید به نسل جوان منتقل شود که در شرایط کنونی و در حالی که همه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال القای جو ناامیدی به نسل جوان هستند، امید و بالندگی به آینده باید در بین دانش‌آموزان و دانشجویان تقویت شود.

وی ادامه داد: در راستای عمل به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با تأکید بر امیدآفرینی در جامعه به‌ویژه برای جوانان در قالب جهاد تبیین، اردو‌های راهیان پیشرفت، می‌تواند دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران را در عرصه‌های مختلف علمی تبیین و بیان کند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با بیان اینکه یکی از رسالت‌های اجتماعی حوزه فرهنگی دانشجویی دانشگاه، نقش‌آفرینی در جامعه و تبیین این پیشرفت است، مطرح کرد: برای ایجاد خودباوری، امیدآفرینی در قشر فرهیخته جامعه، دانشجویان دانشگاه‌ها باید با حضور میدانی در طرح‌های کلان ملی با تخصص دانشمندان و جوانان این مرزوبوم به روشنی آشنا شده و ارتباط دانشگاه با صنعت بیش از گذشته تقویت یابد.

بیابان‌نورد توضیح داد: در سال‌های اخیر دستاورد‌های علمی و پیشرفت کشور صرفاً از طریق اخبار و یا از زبان رهبران و مسئولان کشوری برای اقشار مختلف جامعه روایت و تبیین می‌شد و مخاطبان به این شیوە از اخبار آخرین دستاورد‌های علمی آگاە می‌شدند.امروزە، اما در کنار روایت دستاورد‌های علمی کشور در حوزە‌های مختلف و تبیین پیشرفت‌های انقلاب از طریق اخبار و سخنرانی، حضور فیزیکی مخاطبان در کنار دستاوردها، بیش‌ازپیش به روشنگری و تبیین حقایق در جامعه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: امروزە گفتمان دولت به سمت جهاد تبیین و روایت دستاورد‌ها و پیشرفت‌ها سوق پیدا کردە و با ابلاغ طرح‌ها و برگزاری اردو‌های مختلف درصدد آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با دستاورد‌های انقلاب است.

انتهای پیام/

ارسال نظر