صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام رمضانی مطرح کرد؛

داغ عاشورا با غدیر سرد می‌شود

برای اینکه درک کنید رویداد غدیر چه جایگاهی دارد، بد نیست بهترین حالتی که ممکن بود پیش از واقعه عاشورا رخ دهد را تصور کنید، حالتی که در آن امام حسین (ع) به کربلا نمی‌آید و به شهادت نمی‌رسد.
کد خبر : 918812

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عید غدیر یکی از مهم‌ترین اعیاد شیعیان است و احادیث و جملات فراوانی در رابطه با فضیلت این روز وجود دارد. به بهانه فرارسیدن عید غدیر با حجت‌الاسلام علی رمضانی گفت‌وگویی کوتاه داشتیم.

حجت‌الاسلام رمضانی برای ورود به مبحث غدیر از رویداد مهم دیگری که سال‌ها پس از این واقعه رخ داد سخنانش را آغاز کرد و گفت: در مملکت ما همه افراد، همه طیف‌ها با هر فکر و سروشکل و سبک زندگی، در زمان محرم با هم عزادار امام حسین (ع) هستند. حتی گاهی اوقات افرادی که هم دین و هم مذهب ما نیستند نیز برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنند.

وی افزود: تصور کنید ما را به قبل از واقعه عاشورا برگردانده و بگویند اگر از این ماجرایی که در کربلا رخ داده ناراحت هستید، آن چیزی که باید اتفاق می‌افتاد و شما ناراحت نمی‌شدید چه بود؟ یعنی بگویید چه اتفاقی بیافتد دیگر راضی می‌شوید و عزاداری نمی‌کنید. مثلاً اگر شمر آب به امام حسین (ع) بدهد راضی می‌شوید؟ یعنی مشکل شما فقط تشنگی ایشان بود؟ یا اصلاً به عقب‌تر برگردیم، اگر امام حسین (ع) به کربلا نمی‌آمد و در مدینه می‌ماند، شما به وضع زندگی امام در مدینه راضی بودید؟ امام حسین (ع) ۱۰ سال قبل از کربلا امام بود، ولی مردم مدینه ۱۰ سوال از ایشان نکردند.

این خطیب ادامه داد: اصلا بگویید شما به چه راضی هستید؟ اگر امام حسین(ع) مسئولیتی را در مدینه قبول می‌کرد راضی می‌شدید؟ مثلاً وزیر یزید می‌شد برای شما راضی کننده بود؟ یا دوست داشتید امام حسین حاکم می‌شد؟ اگر امام حسین (ع) حاکم بود ولی مثل امیرالمومنین (ع) بالای منبر گریه می‌کرد و ناراحت بود راضی بودید؟ شما نهج البلاغه امیرالمومنین را در زمانی که حضرت علی (ع) حاکم است بخوانید، حالا اگر امام حسین (ع) حاکم می‌شد ولی مردم از آن اطاعت نمی‌کردند راضی می‌شدید؟

حجت‌الاسلام رمضانی در پایان سخنانش گفت: احتمالاً این شرایط هم شما را راضی نمی‌کند، اصلا تصور کنید امام حسین حاکم شود و مردم هم از او اطاعت کنند، این شرایط مطلوب است؟ خب این دقیقا واقعه غدیر است، یعنی شرایط به وجود آمده که یک امام حاکم است و مردم از او اطاعت می‌کنند، پس همه ما به دنبال این شرایط هستیم. داغ عاشورا با غدیر سرد می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر