غولهای دکوراسیون سرزمین مد در ایران
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، فارغ از حوزه هایی که به اقتصاد دولتی مربوط می شوند،شرکت های کوچک و بزرگ نیز از سراسر دنیا علاقهمندی خود را برای حضور در بازار ایران اعلام کرده اند که از آن جمله می توان به حضور سه برند بین المللی از ایتالیا، که جدیدترین دکوراسیونهای این کشور را ارائه خواهند کرد، اشاره کرد.
ARTE VENEZIANA، HENGE و TURRI برندهای سرشناس ایتالیایی هستند که به ایران آمدند تا تازهترین محصولات خود را در زمینه دکوراسیون داخلی در تهران به نمایش بگذارند. علاوه بر این سه برند شناختهشده بین المللی، VALCUCINE هم به پایتخت ایران آمد تا از تازهترین محصولات خود در زمینه دکوراسیون آشپزخانه رونمایی کند. برندهایی که حالا جزو سرشناسترینهای جهان در زمینه دکوراسیون داخلی به شمار میآیند و بیشترآنها برای خانههای لاکچری طراحی شدهاند.
آنها بخش قابل توجهی از چیدمان خود را به صورت دستساز و با بهترین مواد اولیه میسازند. البته دست ساختههایی که حاصل طراحی بزرگترین دیزاینرها و طراحان ایتالیا به شمار میروند و حالا به نمایندگی شرکت بام و افق پارس به تهران آمدهاند تا برای مشتریان ایرانی لوکسترین دکوراسیون داخلی را طراحی کنند. البته همه آنها تاکید میکنند که قیمت خدمات و محصولاتشان هیچ تفاوتی با بازار ایتالیا ندارد و مشتریان ایرانی هزینه اضافهای نمیپردازند.
قصر شیشهای قرن 14 ایتالیا در میدان اقدسیه
یک قصر شیشهای اولین تصوری است که در مواجهه با دکوراسیون ARTE VENEZIANA به ذهنتان میرسد. لوسترهای بزرگ با گلهای شیشهای ظریف و فرمهایی شبیه بال فرشتگان، کمدها و کنسولهای شیشهای که بدنهای سرشار از تزیینات و ریزهکاریهای چشمنواز دارند و امواج نور را هزاران بار میشکنند و شکوه اشرافی یک قصر کوچک را مجسم میکنند. این تزیینات چشمنواز شیشهای حتی روی درها و کنارههای مبلمان تکرار میشود و یک فضای مجلل را میسازند.
نیکولا زانین NICOLA ZANIN مدیرعامل برند ARTE VENEZIANA نوه یک هنرمند شیشهگر است. او به حضور سه نسل از خانواده زانین در این صنعت اشاره میکند .حالا آنها بزرگترین طراحان مد و دکوراسیون داخلی ایتالیا را به کار گرفتهاند. آلبرتو پینتو تنها یکی از آنهاست که با استفاده از طراحی، مواد اولیه و تکنولوژی توانسته است چیدمان این برند را به قصرهای شیشهای تبدیل کند که در عین مدرن بودن یادآور تاریخ و هنر باشکوه ایتالیاست. حالا آنها طراحی و ساخت دکوراسیون هتل میامی آمریکا و هتل بزرگ لندن در انگلیس را در کارنامه خود ثبت کردهاند.
زیبایی شناسی ایرانیها به مردمان سرزمین مد نزدیک است
دکوراسیون برند TURRI بیشتر از هر چیز دنیای مد و فشن را زنده میکند. در چیدمانی که این برند در ساختمان بام و افق پارس طراحی کرده است، احساس میکنید هر آن با مشهورترین مدلها مواجه میشوید. مدلهایی که کنار آینهها یا دیوارهای چرمی فیگور گرفتهاند و عکاسهایی که فلش میزنند! توری نام خانوادگی مؤسسان این برند 100 ساله است. مدیرعامل فعلی این برند میگوید که کارشان را با مبلمان کلاسیک شروع کرده و توسعه دادهاند و در حال حاضر یکی از مشهورترین و بزرگترین برندهای لاکچری دکوراسیون در سطح جهان هستند. توری به نظارت شدیدشان روی کیفیت موادی که به کار می برند تاکید میکند و میگوید: پولیشها و براقکنندههایی که روی سطوح دکوراسیون این برند استفاده میشود در تمام ایتالیا بینظیر و بدون مشابه است.
به اعتقاد او حضور در بازار ایران نشانه خوبی است، زیرا مشتریان ایرانی روحیه هنری و سلیقه زیباشناسی بالایی دارند و از این نظر به ایتالیاییها بسیار نزدیکاند. توری با اشاره به حضور در بازارهای خاورمیانه تاکید میکند: کار کردن در کشورهای عربی کمی دشوار است زیرا آنها سلیقه خاص و دید ویژهای به زیبایی دارند، اما ایرانیها درک بالایی از هنر دارند و به دلیل تمدن طولانی و هنر کهن راحت تر با سرزمین مد و فشن به تفاهم میرسند.
مدرن اما گرم و صمیمی
گرم و صمیمی در عین زیبایی چشم نواز و هنرمندانه؛ این اولین توصیفی است که از دکوراسیون HENGE به ذهن میرسد. اینجا نه یک قصر است نه دکوراسیون مانکنها. اینجا یک خانه واقعی و خودمانی است که به زیباترین و هنرمندانه ترین شکل ممکن چیده شده است. لوسترهای بزرگی که فرمهای دایرهوار دارد و از فلز برنج ساخته شدهاست. کاناپههای راحتی با چرم درخشان، گلدانهای سیاه با سادهترین فرمها که شاخههای بلند و خشک، زیبایی عجیبی به آن بخشیده است. کتابخانهای با ظریفترین فرمهای هندسی که روی طبقات آن کتاب، ظرفهای زیبا و گلدانهای کوچک کاکتوس دیده میشود و میز پذیرایی با سفیدی خیرهکننده و بافت سنگ مرمر.
EMILIO DINI CIACCI مدیرفروش برند HENGE میگوید: ما دنیای معاصر با تمام زیباییهایش را به خانهها میبریم. از هر موادی که فکرش را کنید مانند سنگ، چوب، شیشه، چرم، پارچه و فلز برنج زیباترین فرمهای هنر معاصر را میسازیم و در چیدمان خانه آدمهای معاصر قرار میدهیم. او اضافه می کند: سبک این برند بیشتر مورد علاقه آمریکاییهاست. با این حال آنها شعبههایی در سراسر اروپا، کانادا، مکزیک، ایالات متحده آمریکا، امارات، مالزی، هنگ کنگ، انگلیس، ترکیه و حالا ایران دارند.
امیلیو مدیرفروش این برند می گوید: ما هیچ سختگیری برای خرید مشتریانمان نداریم. آنها میتوانند تنها یک تکه از دکوراسیونشان را از ما بخرند. مثلا تنها یک صندلی. اما اگر سایر وسایلشان قابلیت تطبیق با هنر معاصر و دکور را داشته باشد ما بهسادگی میپذیریم که دکوراسیون زیبایی برایشان بچینیم.
اقتصادی فکر نمیکنیم، میخواهیم زیباترینها را عرضه کنیم
VALCUCINE تنها در زمینه دکوراسیون آشپزخانه فعالیت میکند و البته یکی از غولهای جهان در زمینه دکوراسیون آشپزخانه است. این برند حالا به تهران آمده است تا آشپزخانههای زیبایش را به کاربران ایرانی نیز عرضه کند.
IVAN CESCHIUTTI از مدیران ارشد VALCUCINE میگوید: 35 سال پیش با چهارنفر از دوستانش تصمیم گرفتند، آشپزخانههای زیبایی طراحی کنند. آشپزخانههایی که جدا از فضای خانه نباشد و درست شبیه بخشی از فضای راحت نشیمن یک خانه به نظر برسد. هیچ کدام از این چهار نفر چیزی از طراحی دکوراسیون نمیدانستند اما دیری نگذشت که توانستند با استخدام بزرگترین طراحان ایتالیا به یکی از غولهای جهان در زمینه طراحی دکوراسیون آشپزخانه تبدیل شوند.
او تاکید میکند: نگاه ما به این برند هرگز اقتصادی نبود، ما بیشتر به یک طراحی زیبا فکر میکردیم. علاوه بر این نگرانیهایمان برای طبیعت موجب شد که با صرفهجویی هرچه تمامتر از منابع زمین استفاده کنیم و البته میخواستیم هر مادهای که از طبیعت بر میداریم، اعم از سنگ، چوب یا فلز را آنقدر تغییر بدهیم که کمترین شباهتی به منشا خام خود نداشته باشد. به همین دلیل فرمهای ما لطیفتر و نرمتر از اشکال طبیعی به نظر میرسد.
ایوان البته برخلاف سایر برندهای حاضر میگوید: تنها برای مشتریان لوکس و خانههای لاکچری برنامهریزی نکردهایم و دوست داریم بتوانیم محصولاتمان را با شیوههایی ارزانتر کنیم تا خانوادههای متوسط هم بتوانند از آن استفاده کنند.
انتهای پیام/