صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۶ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد؛

حافظی: گزارش تلفیق عملکرد مالی شهرداری کارنامه نیست، «زارنامه» است

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: گزارش تلفیق، کارنامه نهایی و عملکرد مالی شهردار در سال ۹۰ است اما این کارنامه نیست، زارنامه است.
کد خبر : 91759

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رحمت الله حافظی در دویست و شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری خارج از دستور اظهار کرد: ما مالک تهران نیستیم و مهمان آن هستیم، باید کاری کنیم که آیندگان قضاوت شایسته‌ای از ما داشته باشند بنابراین با عملکردمان باغات و فضای سبز شهر تهران را به تاراج ندهیم.


وی در ادامه سخنان خود به گزارش تلفیق سال 90 شهرداری تهران که روز یکشنبه در شورای شهر بررسی شد، اشاره کرد و افزود: فرآیند این گزارش اینگونه بوده که قرارداد با حسابرس به تاریخ 20 اردیبهشت سال 91 منعقد شده و بعد از سه سال و پنج ماه گزارش در تاریخ 14 مهر 94 به رئیس شورا تحویل داده می‌شود.


رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: دو روز بعد از این تاریخ یعنی در 16 مهر توسط شورا دستور ارسال این گزارش برای شهردار تهران صادر می‌شود اما 50 روز بعد این گزارش ارسال شده است.


وی با بیان اینکه این گزارش عصر چهارشنبه 12 خرداد در حالی روی سامانه اعضای شورا قرار گرفت که بعد از‌ آن به مدت سه روز شورا تعطیل بوده است، گفت: این گزارش بدون ارائه فرصت برای بررسی توسط کارشناسانی که مریض خوانده شده‌اند، روز یکشنبه 16 خرداد در دستور شورا قرار گرفت.


حافظی با بیان اینکه این شیوه اداره شورا از چه نوع آزادی عمل و دموکراسی است، اضافه کرد: در قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شورای شهرها در بند 30 ماده 71 آمده است «نظارت بر حسن اجرای اداره امور مالی شهرداری و همه سازمان‌ها، موسسات، شرکت‌های تابعه و وابسته شهرداری و همچنین نظارت بر هزینه و درآمد آنها با انتخاب حسابرس رسمی و اعلام موارد نقد و تخلف به شهردار و پیگیری‌های لازم وظیفه شورا است.»


وی با بیان اینکه براساس گزارش حسابرس، سرمایه‌های شهر به تاراج رفته و نابود شده است و مستنداتی نیز ارائه نمی‌کنند، عنوان کرد: میلیاردها تومان اعتبار برای انجام حسابرسی هزینه می‌شود از این رو باید این گزارش‌ها با دقت لازم بررسی شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر