صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

قوامی: متأسفانه در هر شهرک صنعتی انبوهی از صنایع وجود دارد که ارتباطی با صنایع پیشین و پسین آنها ندارد

نماینده مردم اسفراین در مجلس دهم گفت: عدم تنوع و یکپارچه بودن صنایع، مشکل ایجاد کرده است و متأسفانه در هر شهرک صنعتی انبوهی از صنایع وجود دارد که ارتباطی با صنایع پیشین و پسین آنها ندارد.
کد خبر : 91690

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، هادی قوامی در نشست علنی امروز -سه‌شنبه، 18 خردادماه- مجلس شورای اسلامی، پس از گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی، گفت: این مشکل سبب شده است تا نتوانیم از ظرفیت واحدهای پیشین و پسین استفاده کنیم البته عدم فزاینده بودن صنایع در طی زمان نیز از تبدیل واحدهای صنعتی محلی و منطقه‌ای به ملی جلوگیری کرده است.


وی افزود: نبود استراتژی صنعتی مهمترین مشکل بروز عوامل مذکور است، بی‌توجهی به صنایع به لحاظ اقتصادی منجر به عدم رشد آنها و بی‌توجهی به خلاقیت تکنولوژی شده و دولت نیز موظف است خط مشی را براساس آمایش سرزمینی ارائه دهد تا دچار خطای تشخیص در سرمایه‌گذاری نشویم.


این نماینده مجلس ادامه داد: در خصوص سرمایه‌گذاری‌های خارجی کارهای بزرگی انجام شده اما منشأ آنها سرمایه خارجی نبوده یا از محل تولید و سود آنها بازپرداخت‌ها انجام نگرفته است. همچنین در خصوص بخشی از واحدهای صنعتی تنها مشکل نقدینگی نیست بلکه برخی با مشکل توازن مواجهند متأسفانه اقتصاد غیررسمی و قاچاق آسیب جدی به صنایع زده که نیازمند همکاری و عزم دولت و مجلس است.


انتهای پیام/

برچسب ها: هادی قوامی
ارسال نظر