صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۶ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳

برپایی جلسات هماهنگی انتقال زائران اهل سنت به مشاعر مقدسه

جلسات هماهنگی انتقال زائران اهل تسنن به مشاعر مقدسه با حضور اعضای شورای افتاء مدیریت اهل سنت و مسئولان سازمان حج و زیارت در مکه برگزار شد.
کد خبر : 916866

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تاکنون جلسات هماهنگی متعددی بین اعضای شورای افتاء مدیریت اهل سنت بعثه مقام معطم رهبری، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت و سایر مسئولان ذی‌ربط برگزار شده است.

آخرین جلسه با حضور مولوی محمد اسحاق مدنی، رئیس شورای افتای مدیریت اهل سنت و مولوی گلدی کمالی و شیخ خلیل افرا از اعضای این شورا و غلامرضا رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در آستانه ایام تشریق و خروج زائران از مکه مکرمه تشکیل شد.

در این جلسه، چگونگی اعزام زائران اهل تسنن به منا در روز ترویه (هشتم ذی الحجه)، انتقال آنها به عرفات و مشعرالحرام و سپس منا با در نظر گرفتن احکام فقهی دو مذهب شافعی و حنفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

سازمان حج و زیارت بر آمادگی برای برنامه‌ریزی جهت انتقال زائران اهل تسنن به مشاعر مقدسه در ایام تشریق طبق فتاوای علمای هر دو مذهب حنفی و شافعی تاکید کرد. همچنین عنوان شد که مدیران و روحانیون کاروان‌ها موظف به تهیه لیست زائران، افراد معذور و ناتوان و ارائه آن به ستاد مکه هستند.

گفتنی است که توجه به نظرات اعضای شورای افتاء اهل سنت توسط مسئولان سازمان حج و زیارت، رضایت و خرسندی زائران اهل تسنن را به همراه داشته و نمادی از وحدت عملی مسلمانان در گردهمایی عظیم حج است.

انتهای پیام/

ارسال نظر