صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۶ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
وزیر بهداشت در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی:

آرزوی بیمه همگانی سلامت در دولت مردمی تا حدود زیادی محقق شد

وزیر بهداشت با اشاره به تاکید ویژه رئیس جمهور شهید بر تقویت پوشش بیمه همگانی سلامت، گفت: آرزوی دیرینه پوشش همگانی سلامت تا حدود زیادی در دولت مردمی محقق شد.
کد خبر : 916842

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور از مدیریت نیرو‌های انقلابی، باسواد، متخصص و جهادی در دولت مردمی سخن گفت و افزود: رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بسیار توانمند و متخصص هستند و در هر فصل یک اجلاس و گردهمایی رؤسای دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: در این اجلاس، اقدامات و فعالیت‌های رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در مناطق مختلف کشور به ویژه در حوزه تقویت شبکه بهداشت، تامین نیروی انسانی، اجرای برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع و توسعه ۱۷ هزار تخت بیمارستانی ارائه شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مقرر بود تا پایان دولت سیزدهم در سال آینده، ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید افتتاح شود، گفت: این تخت‌ها در ماه‌های آینده افتتاح می‌شوند و آثار شیرین دولت مردمی را خواهند چشید. همچنین در طول ۳۳ ماه گذشته، ۳۸۰ دستگاه تجهیزات پزشکی سنگین و سرمایه‌ای عمدتا در مناطق محروم کشور توزیع شد.

عین اللهی از تحقق قانون جوانی جمعیت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدات سلامت محور به عنوان تاکیدات ویژه شهید آیت الله رییسی یاد کرد و گفت: ایشان همواره تاکید داشت که کشور ما استعداد‌های بالقوه زیادی در حوزه تولید و دانش بنیان دارد و نمونه آن هم تولید ۶ نوع واکسن کرونا توسط دانشمندان کشورمان بود.

وی با اشاره به تولید بسیاری از دارو‌ها و تجهیزات پزشکی در استان خراسان رضوی، یادآور شد: برخی شرکت‌های بزرگ و موفق داروسازی در این استان فعالیت دارند. همچنین در دولت مردمی، پارک‌های علم و فناوری سلامت، رشد دو برابری داشت تا زمینه‌ای برای ارتقای تولیدات محصولات سلامت محور باشند.

وزیر بهداشت از رشد مناسب ظرفیت رشته پزشکی و مقاطع تخصصی و فوق تخصصی در دولت مردمی خبر داد و گفت: در این دولت شاهد توسعه آموزش پزشکی و ایجاد رشته‌ها و دانشکده‌های جدید در سراسر کشور بودیم. همچنین در حوزه پژوهشی، کشورمان رتبه اول منطقه را دارد و در عرصه بین المللی نیز رتبه ما از ۱۶ به ۱۵ ارتقا پیدا کرد.

عین اللهی تاکید کرد: در روز‌های آینده پروژه‌های بهداشتی و درمانی زیادی در سراسر کشور با حضور بنده و معاونان وزارت بهداشت در کشور افتتاح می‌شود و تا پایان دولت، بیش از ۱۰۰۰ تخت جدید بیمارستانی افتتاح می‌شود که برخی از این پروژه‌ها همانند بیمارستان ولیعصر (عج) اراک، بیش از ۳۰ سال معطل بوده که در این دولت و با حمایت شهید آیت الله رییسی، تکمیل شده و به نتیجه رسیده است.

به گفته وی امروز پنجشنبه (۲۴ خرداد) و با حضور سرپرست ریاست جمهوری، چندین پروژه مهم حوزه سلامت استان خراسان رضوی افتتاح می‌شود که یکی از آنها مرکز پیشرفته و جامع درمان سرطان در مشهد مقدس است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر بهداشت
ارسال نظر