صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ربات انسان‌نما حالت‌های طبیعی چهره را یاد گرفت

شرکت چینی ربات‌هایی انسان‌نما با حرکات تقویت‌شده صورت را توسعه داده است که در تقلید حرکات انسان و ایجاد حالت‌های احساسی چهره توانایی پیشرفته دارند.
کد خبر : 916474

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت چینی اکس روباتز (Ex-Robots)، ربات‌های انسان‌نمای خود را با تمرکز بر تقویت حالات چهره و احساسات توسعه داده است.

مدیر اجرایی این شرکت، لی بویانگ (Li Boyang)، ضمن تأکید بر پیچیدگی ربات‌های انسان‌نما گفت: «ما تیم‌های نرم‌افزاری و الگوریتم خود را داریم. بسیاری از مدل‌ها و الگوریتم‌های اساسی وجود دارند که معمولاً منبع باز هستند و همه از آنها استفاده می‌کنند. با این حال، بیشتر تمرکز ما بر چگونگی فعال کردن هوش مصنوعی برای تشخیص و بیان عبارات و احساسات است.»

این ربات‌های انسان‌نما تا گردن مجهز به ماسک‌های سیلیکونی هستند که حالت‌های چهره و احساسات را بهبود می‌بخشد. مهندسان این کارخانه همچنان در تلاش هستند توانایی ربات‌ها در تقلید حرکات انسان را با تأکید ویژه بر بیان احساسات بهبود ببخشند. این ربات‌ها با نرم‌افزار و الگوریتم‌های اختصاصی ساخته شده‌اند که آنها را از مدل‌ها و الگوریتم‌های متن‌باز متمایز می‌کند.

لی گفت: «ما در حال آماده‌سازی یک مدل پایه هستیم که چندوجهی است و می‌تواند ابراز احساسات کند، محیط اطراف را درک کند و حالت‌های طبیعی چهره را ایجاد کند.»

وی افزود: در آینده، ربات‌های انسان‌نما نقش مهمی در صنعت درمان و آموزش خواهند داشت و در حال حاضر، در زمینه غربالگری اولیه برای اختلالات عاطفی و روانی مفید هستند.

بنابر اعلام شرکت اکس-روباتز تولید یک ربات انسان‌نما از دو هفته تا یک ماه زمان می‌برد و قیمت آن بین ۱.۵ میلیون یوآن (۲۰۷ هزار دلار) تا ۲ میلیون یوآن متغیر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر