صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۰ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳

سهم تولیدات شیلاتی به ۱۰ درصد کل تولیدات کشاورزی افزایش می‌یابد

وزیر جهادکشاورزی ظرفیت منابع موجود در کشور را مهیای توسعه شیلات و آبزی‌پروری دانست و افزایش سهم تولیدات شیلاتی را به ۱۰ درصد کل تولیدات کشاورزی هدفی دست‌یافتنی عنوان کرد.
کد خبر : 916158

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت افزود: شیلات نه تنها در کشاورزی که در اقتصاد کشور، بیشترین فرصت و ظرفیت سرمایه‌گذاری در تولید، اشتغال، درآمدزایی، ارزآوری و توسعه صنایع را به همراه دارد.

وزیر جهادکشاورزی بیشترین طرح‌های زودبازده کشاورزی را متعلق به حوزه شیلات دانست و اظهارداشت: همین زمان کوتاه در بهره‌برداری می‌تواند بیشترین تاثیر را در اشتغال و کنترل تورم داشته باشد.

وی افزایش سهم تولیدات شیلاتی به ۱۰ درصد سهم کل تولیدات کشاورزی را گامی جهشی و پرشتاب به سمت توسعه این صنعت و بهره‌مندی از مواهب آن دانست و گفت: چنین حرکت جسورانه‌ای امکان پذیر است و با کمک موسسات علمی _ پژوهشی، سازمان تات، شورای راهبردی علوم شیلاتی، جوانان و نخبگان، صاحبان سرمایه و مشارکت مردم، این هدف، دست یافتنی است.

نیکبخت گفت: رودخانه‌های دایمی و فصلی، سواحل و منابع آب داخلی مهیای آبزی‌پروری است و با تلاش بیشتر و برنامه منسجم رسیدن به ده برابر ظرفیت کنونی قابل دسترس است.

انتهای پیام/

ارسال نظر