صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۳۱ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
با حضور سرپرست حجاج ایرانی؛

همایش «حج در نگاه رهبری» در مکه برگزار شد

همایش حج در نگاه رهبری ویژه فرهیختگان و نخبگان در بخش بانوان، با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سالن اجتماعات هتل «البلد الطیب» شهر مکه برگزار شد.
کد خبر : 916128

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، این همایش عصر ۲۰ خردادماه با تلاوت «سید پارسا انگشتان»، قاری ممتاز و عضو کاروان قرآنی «نور» آغاز شد.

در ادامه حجت‌الاسلام سیدحسین رکن الدینی، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، گزارشی از محور‌ها و تعداد مقالات ارائه شده به این همایش ارائه داد.

وی افزود: در مجموع ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که ۸۵ مقاله در بخش بانوان و ۶۵ مقاله در بخش آقایان بود.

حجت‎‌الاسلام رکن الدینی اضافه کرد: فراخوان این همایش از ابتدای سال ۱۴۰۳ و آغاز عملیات حج صادر شد و «تمدن‌سازی حج»، «منافع دنیوی و اخروی حج و آثار آن در اقتدار اسلام»، «حج راهی به سوی عالم معنا و غیب»، «شاخصه‌های حج برائت»، «قوام جامعه اسلامی در سایه حج» و «تفاهم و ارتقای امت اسلامی در حج» از محور‌های این همایش بود که برگرفته از منویات و بیانات مقام معظم رهبری است.

وی افزود: در مجموعه ۵ مقاله در بخش بانوان و ۴ مقاله در بخش آقایان که توانستند ۷۵ درصد امتیاز را کسب کنند، به عنوان مقالات برگزیده از سوی دبیرخانه همایش برگزیده شدند که در همایش فرهیختگان ویژه بانوان و آقایان ارائه می‌شود.

در ادامه این همایش، خانم‌ها «اعظم امیر بیک»، «راضیه محمد صفی»، «مریم آلبوغبیش»، «پروین رئیسی» و «بهناز حیدری فارفار» که مقالات آنها از سوی تیم ارزیابی دبیرخانه، برگزیده شده بود به ارائه مقالات خود پرداختند. بانوان فرهیخته در ارائه مقالات خود، حج را تجلی‌گاه عروج تربیتی و معنوی انسان دانستند و بر نقش حج در تقویت مناسبات سیاسی امت اسلامی، بهره‌گیری از حج به‌عنوان یک ابزار رسانه‌ای عظیم ارتباطی، آثار و برکات حج اعم از اخلاص و ترک گناه، حج فرصتی برای دعا و استغفار و حج جلوه‌ای از وحدت اسلامی تأکید کردند.

سخنران پایانی این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بود که اظهار داشت: مقالات ارئه‌شده در این همایش بسیار ارزشمند و برگرفته از اندیشه‌های متعالی امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و آیات قرآن و روایات بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر