شناسنامه پروژههای حل مسئله به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شد
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا حسن زاده در اجلاس معاونان آموزشی وزارت بهداشت که امروز (یکشنبه ۲۰ خرداد) در تالار شهید سلیمانی ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، شاخصهای دهگانه پایش عملکرد ۱۴۰۳ «برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری آموزش پزشکی» را به تفکیک کارگروههای کشوری و کلان مناطق آمایشی اجرا شده توسط ۱۰ کلان منطقه تشریح کرد.
وی اظهار کرد: اخلاق پزشکی، سلامت معنوی و تعهد حرفه ای، مرجعیت علمی و آینده نگاری، پاسخگویی اجتماعی و عدالت آموزشی، همگرایی در تعالی علوم و فناوری پیشرفته، توسعه آموزش و فناوریهای نوین یادگیری، بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی، اقتصاد آموزش، کارآفرینی و کسب و کارهای دانش بینان، مدیریت جامع کیفیت در آموزش علوم پزشکی و نظام اعتباربخشی ملی و استانداردهای آموزشی، شاخصهای دهگانه این پایش هستند.
حسن زاده با بیان این که کلان مناطق ۵ و ۷ امتیاز ۹۲، کلان مناطق ۲ و ۹ امتیاز ۹۰ و کلان مناطق ۱، ۳، ۸ و ۱۰ از این پایش در سال ۱۴۰۲ امنیاز ۸۸ گرفتند، افزود: برای سال ۱۴۰۳ نیز نماگرهای کلان شامل بهبود شاخصهای هر یک از کارگروههای ۱۰ گانه برنامه به نسبت سال ۱۴۰۲ معادل ۳۰ درصد، تعداد پروژههای حل مساله مصوب کارگروههای ۱۰ گانه بر اساس نیازهای ملی و محلی معادل ۳۰ درصد و پیشرفت پروژههای حل مساله هریک از کارگروههای ۱۰ گانه برنامه نیز معادل ۴۰ درصد اعمال خواهد شد.
دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت از تشکیل کارگروه ارزیابی صلاحیت پذیرش و آموزش دانشجویان بین الملل در معاونت آموزشی و ابلاغ شناسنامه پروژههای حل مسئله به دانشگاههای علوم پزشکی کشور خبر داد.
انتهای پیام/