صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۵ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳

رونمایی از 2 بسته رویش و شکوفایی توسط رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی

2 بسته رویش و شکوفایی توسط رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در محل نمایشگاه بین‌المللی رونمایی شد.
کد خبر : 915969

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروز صبح با حضور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در سی و یکمین نمايشگاه بين المللی صنايع کشاورزی، مواد غذائی، ماشين آلات و صنايع وابسته از دو بسته برنامه جهش تولید دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی رونمایی شد.

محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در این مراسم گفت: برنامه جهش تولید دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار سال شامل ۸ محور را اعلام کرده است. تاکنون ۴ تا از این محور‌ها اعلام و رونمایی شده و امروز نیز دو برنامه اعلام می‌شود.

وی افزود: یک برنامه تحت عنوان رویش است به این معنا که به ایجاد شرکت‌های دانش بنیان جدید کمک کنیم. در این برنامه از شتاب‌دهنده‌هایی که بتوانند طی برنامه‌ای از ایجاد شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند تا سقف دو میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و یک میلیارد تومان به صورت سرمایه گذاری حمایت خواهیم کرد.

وی بیان کرد: برنامه دوم صندوق نوآوری و شکوفایی و محور دیگری که امروز اجرا خواهد شد، تحت عنوان شکوفاست به این معنا که از شرکت‌های دانش بنیانی که قابلیت استفاده از تامین مالی خرد مردمی را داشته باشند، حمایت می‌کنیم. در این برنامه از طریق سکو‌های تامین مالی جمعی تا سقف ۲۵ میلیارد تومان حمایت خواهیم کرد و اصل سرمایه مردن توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تضمین خواهد شد.

خیاطیان عنوان کرد: شرکت‌های دانش بنیان مستقیما می‌توانند مراجعه کنند و این برنامه و حمایت را از ما خدمات بگیرند. همچنین شرکت‌های دانش بنیانی که مشمول حمایت صندوق هستند می‌توانند از طریق سکو‌های مورد حمایت شرکت فرابورس ایران به ما معرفی شوند و خدمات دریافت کنند.

وی درباره این نمایشگاه گفت: امنیت ملی غذایی یکی از محور‌های مهمی است که مورد حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی است. یکی از اولویت هلی جدی ما در صندوق نوآوری است. حدود ۵۰۰ شرکت دانش بنیان و در حوزه‌های مختلف غذایی در حال فعالیت هستند. صندوق نوآوری و شکوفایی تا امروز نزدیک به ۱۳۰۰ میلیارد تومان انواع خرید مالی در اختیار شرکت‌ها قرار داده است. 

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: حضور در نمایشگاه‌ها به توسعه بازار این شرکت‌ها کمک می‌کند. ما از ۴۶ نمایشگاه داخلی و ۴۴ نمایشگاه خارجی درحوزه صنایع غذایی و کشاورزی برای حضور شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم. در این نمایشگاه از ۱۳ شرکت دانش بنیان در قالب پاویون صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت کرده ایم. امیدواریم حضور آنها در نمایشگاه منجر به توسعه شرکت‌های دانش بنیان شود. 

به گزارش آنا، سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذائی، ماشین آلات و صنایع وابسته از روز گذشته (نوزدهم خرداد ۱۴۰۳) در محل نمایشگاه بین المللی آغاز به کار کرده و تا ۲۲ خرداد ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر