صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۶ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

حرکت مجامع روشنفکری غرب نشان از نیاز بیشتر به حقیقت‌طلبی دارد

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: سال‌های اخیر حرکت‌هایی که از سوی مجامع روشنفکری و علمی در غرب اتفاق افتاده است، نشان می‌دهد که نیاز به حقیقت و حقیقت‌طلبی روزبه‌روز خود را بیشتر نشان می‌دهد.
کد خبر : 915316

عبدالله معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره تأثیر نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان حامی فلسطین در مجامع علمی جهان گفت: سال‌های اخیر حرکت‌هایی که از سوی مجامع روشنفکری و علمی در غرب اتفاق افتاده است، نشان می‌دهد که نیاز به حقیقت و حقیقت طلبی روز به روز خود را بیشتر نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه جامعه در حال حرکت به سوی عدالت است، عنوان کرد: اندیشمندان غربی، تحصیل کردگان در دانشگاه همواره این نیاز را به منصه ظهور گذاشتند.

وی افزود: در عین حال یک خلأ از جهت چارچوب ذهنی وجود دارد که واقعا درست و نادرست چیست و چه چیزی حقیقت است؟ غلبه رسانه‌ها گاهی در غرب مانع از دریافت صحیح واقعیت‌ها می‌شوند.

معتمدی تصریح کرد: آنچه مقام معظم رهبری انجام دادند یعنی نوشتن نامه به دانشجویان معترض در آمریکا در واقع یک چارچوب جهت‌گیری را به مردم ارائه کردند.

وی اضافه کرد: در این چارچوب جهت گیری ما می‌توانیم کمک کنیم به اندیشمندان، دانشجویان و روشنفکران غربی که جهت گیری مناسبی را نسبت به شرایط اجتماعی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر