صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

زمان عرضه پلتفرم تراشه هوش مصنوعی انویدیا مشخص شد

شرکت انویدیا اعلام کرد، پلتفرم تراشه هوش مصنوعی نسل بعدی خود را در سال ۲۰۲۶ عرضه می‌کند و تصمیم دارد سرعت ارائه محصولات خود را تسریع کند‌.
کد خبر : 915169

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، جن‌سون هوانگ، مدیراجرایی انویدیا اعلام کرد پلتفرم تراشه هوش مصنوعی نسل بعدی این شرکت که «روبین» نام دارد در سال ۲۰۲۶ عرضه می‌شود و این شرکت اکنون قصد دارد هر سال یک خانواده جدید از تراشه‌های هوش مصنوعی را عرضه کند که برنامه عرضه قبلی این شرکت را که تقریبا هر دو سال یک‌بار بود، تسریع می‌کند.

شرکت انویدیا فعالیت خود را با تولید چیپست‌های کارت‌های گرافیک آغاز و اکنون در زمینه‌های گوناگون و متنوع دیگری مانند تولید پردازنده‌های گرافیکی تلفن‌های همراه هوشمند، چیپست‌های مادربرد، لوازم جانبی گیمینگ، خودرو‌های هوشمند، تکنولوژی‌های مبتنی هوش مصنوعی و ... فعالیت می‌کند.

هوانگ در دانشگاه ملی تایوان در تایپه به عنوان بخشی از نمایشگاه تجاری کامپیوتکس گفت، خانواده تراشه‌های روبین شامل گرافیک‌های جدید (GPU) و پردازنده‌های مرکزی (CPU) و همچنین تراشه‌های شبکه‌ای است. با این حال، اطلاعات زیادی از محصول جدید ارائه نشد.

پردازنده مرکزی جدید «ورسا» نامیده می‌شود و تراشه‌های گرافیکی جدیدی که برای اجرای برنامه‌های هوش مصنوعی استفاده می‌شوند، حافظه پهنای باند بالای نسل بعدی را که توسط شرکت‌هایی مانند اس‌کی هاینیکس، میکرون تکنولوژی و سامسونگ ساخته می‌شود، در برمی‌گیرد.

هوانگ تاکید کرده که این شرکت اکنون قصد دارد هر سال یک خانواده جدید از تراشه‌های هوش مصنوعی را عرضه کند.

انویدیا با در اختیار داشتن تقریبا ۸۰ درصد از بازار تراشه‌های هوش مصنوعی، در موقعیتی منحصربه‌فرد قرار دارد. این شرکت همزمان با تثبیت خود در بازار گیمینگ، وارد زمینه‌های دیگر نیز شد و به توسعه‌ی گرافیک‌های حرفه‌ای و هوش مصنوعی پرداخت. در سال ۲۰۰۶، انویدیا سری پردازنده‌های گرافیکی حرفه‌ای کوآدرو (Quadro) را معرفی کرد که برای کاربرد‌هایی مانند طراحی کامپیوتری، ویرایش ویدئو و تجسم علمی طراحی شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر