صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۵ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
قراردادم با باشگاه تمام شده است

مربی برزیلی استقلال خوزستان: ذهنیت تیم را برای ماندن در لیگ برتر تغییر دادیم/هیچ تیمی در این فصل ۳ گل به پرسپولیس نزد

مربی برزیلی استقلال خوزستان گفت: برای رسیدن به هدف‌مان از جنگیدن دست نکشیدیم تا اینکه در نهایت به هدف خود رسیدیم و در لیگ برتر ماندیم.
کد خبر : 915009

مارکو اورلو داکونیا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد اینکه فکر می‌کرد استقلال خوزستان در لیگ برتر ماندگار شود، اظهار کرد: استقلال خوزستان در نیم فصل اول راه خوبی را انتخاب نکرد، ما تنها ۸ امتیاز به دست آوردیم. نمایش خوبی نداشتیم و برای اینکه بتوانیم شرایط را بهبود بخشیم و در نیم فصل دوم شروع بهتری داشته باشیم، به همراه سیروس پورموسوی سخت کار کردیم و تصمیم‌های جدیدی گرفتیم. تیم ما با این هدف بازی کرد تا امتیازاتی را که از دست داده بود در نیم فصل دوم جبران کند. همچنین شرایط روحی و ذهنیت تیم را تغییر دادیم. با قدرت و قوی‌تر از قبل نیم فصل دوم را آغاز کردیم.

هرگز امتیازی را به راحتی از دست ندادیم  

وی ادامه داد: در همین راستا موفق شدیم تا بهتر امتیاز بگیریم و شرایط را بهتر کردیم. عملکرد بهترمان باعث شد تا امید بیشتری برای ماندن در لیگ برتر داشته باشیم. این احساس به ما تزریق شد که قدرت بیشتری پیدا کرده‌ایم. هرگز امتیازی را به راحتی از دست ندادیم و برای کسب امتیازات سخت جنگیدیم. ما همیشه این باور را داشتیم که می‌توانیم در لیگ برتر بمانیم. ظرفیت کاری خود را قوی‌تر کردیم. برای رسیدن به هدف‌مان از جنگیدن دست نکشیدیم. تا اینکه در نهایت به هدف خود رسیدیم و در لیگ برتر ماندیم.

بازیکنان ما با پرسپولیس شجاعانه بازی کردند

مربی برزیلی استقلال خوزستان در مورد اینکه بعد از دو شکست سنگین برابر نساجی و پرسپولیس، این تصور را داشتید با شکست مس رفسنجان و هوادار در لیگ برتر می‌مانید، تصریح کرد: در حقیقت برابر نساجی شکست غیرمنتظره‌ای داشتیم. ما این باور را داشتیم که می‌توانیم از سد نساجی بگذریم. تیم ما خیلی بد بازی کرد. ما طبق برنامه بازی نکردیم. تیم ما در دو بازی چهار گل خورد. از لحاظ ذهنیتی افت شدیدی کردیم. در جلسه‌ای که با بازیکنان برگزار کردیم روی تقویت و بالا بردن قدرت ذهنی آنها کار کردیم. ما به بچه‌ها گفتیم اتفاقاتی را که افتاده فراموش کنید و به آینده نگاه کنید. هر چند در بازی با پرسپولیس بالاترین اعتماد به نفس را به بازیکنان منتقل کردیم. بازیکنان ما شجاعانه بازی کردند و در خانه پرسپولیس ۳ گل به این تیم زدیم. گل‌هایی که با شجاعت و شهامت به ثمر رساندیم.

اجازه ندادیم تا ذهنیت تیم دچار افت شود

وی افزود: فکر می‌کردیم در نهایت برتری ۳ بر صفر ما در نیمه دوم ۳ بر یک یا ۳ بر ۲ می‌شود. ساویو روبرتو اخراج شد و پنالتی مشکوکی برای پرسپولیس گرفتند. به پرسپولیس امیدی برای بازگشت به زندگی داده شد و آنها برای جبران نتیجه با جدیت ادامه دادند. بعد از آنکه بازی را ناباورانه باختیم، اعتماد به نفس و انگیزه بازیکنان را حفظ کردیم. به آنها گفتیم تنها تیمی هستید که ۳ گل به پرسپولیس در خانه‌اش زدید و هیچ تیمی نتوانسته بود این فصل ۳ گل به پرسپولیس بزند. اجازه ندادیم تا ذهنیت تیم دچار افت شود و امیدمان را از دست بدهیم. چون ما دو بازی داشتیم و با برتری در این بازی‌ها می‌توانستیم در لیگ برتر بمانیم. در هر دو بازی با هدف کسب پیروزی به زمین رفتیم، در گام اول به خانه مس رفسنجان رفتیم و با بهترین ذهنیت برای پیروزی تلاش کردیم. در گام آخر هم مقابل هواداران خود با حداکثر قدرت و توان خود برابر هوادار ایستادیم. با زدن ۳ گل برنده شدیم و بهترین واکنش را به شکست برابر نساجی و پرسپولیس نشان دادیم، چون فصل آینده در لیگ برتر هستیم.

هیچ حسابی روی هیچ باشگاهی نکرده بودیم

مارکو اورلو در واکنش به اینکه تیم پیکان با شکست‌های خود چقدر به ماندن استقلال خوزستان در لیگ برتر کمک کرد، یادآور شد: ما هیچ حسابی روی هیچ باشگاهی نکرده بودیم. ما روی تیم خودمان حساب می‌کردیم. هیچ تیمی به ما کمک نکرد تا بتوانیم امتیازاتی بگیریم که ما را در لیگ برتر حفظ کرد. بازخورد سعی و تلاش خود را گرفتیم و امتیازات لازم را به دست آوردیم. با سعی فراوان توانستیم امتیازاتی را که نگرفته بودیم تلافی کنیم و در لیگ برتر بمانیم.

قراردادم در پایان فصل به پایان رسیده است

مربی برزیلی استقلال خوزستان در مورد اینکه فصل بعد تیمش چه برنامه‌ای دارد تا خطر سقوط را لیگ برتر را حس نکند و در میان گزینه‌های سقوط نباشد، تصریح کرد: ما در ابتدا باید درباره اهداف خود در فصل بعد بحث و گفتگو کنیم. قراردادم در پایان فصل به پایان رسیده، به پیشنهاداتی که از دیگر باشگاه‌ها دارم و همچنین استقلال خوزستان فکر کنم. بعد به ما فرصت دهید تا ببینیم چه اتفاقاتی در ادامه می‌افتد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر