صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۸ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳

آینده دارترین رشته‌های تجربی در دانشگاه

آینده‌دارترین رشته‌های تجربی در دانشگاه کدامند؟ سالانه رشته تجربی در کنکور سراسری، داوطلبین بسیاری دارد.
کد خبر : 914718

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آینده‌دارترین رشته‌های تجربی در دانشگاه کدامند؟ سالانه رشته تجربی در کنکور سراسری، داوطلبین بسیاری دارد. رشته تجربی زیر شاخه‌های زیادی دارد و همین باعث شده است که داوطلبین به صورت دقیق از رشته‌های آن اطلاع نداشته باشند و ندانند که باید چه رشته‌ای را در دانشگاه انتخاب کنند. در این مطلب با کمک مشاورین حرفه‌ای و مجرب سعی کرده‌ایم به صورت کامل در رابطه با آینده‌دار‌ترین رشته‌های تجربی در دانشگاه صحبت کنیم تا شما بدانید که رشته‌های پرطرفدار تجربی کدامند، کدام یک از رشته‌ها بیشترین درآمد را دارند و احتمال قبولی شما در کدام یکی از رشته‌ها بیشتر است. با ما همراه باشید.

کدام یک از رشته‌های تجربی محبوبیت بیشتری دارند؟

هر داوطلب کنکور تجربی، اول از همه به سه رشته اصلی پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی فکر می‌کند. رشته‌هایی که احتمال قبولی در آنها به دلیل محبوبیت بین داوطلبان کمتر از سایر رشته‌ها است و کسب رتبه قبولی در آنها به مراتب سخت‌تر.

 اگر به فکر قبولی در این رشته‌ها هستید، باید بیشتر از همیشه تلاش کنید و هدف بزرگی داشته باشید تا بتوانید به خواسته خود برسید.

از دیگر رشته‌های محبوب می‌توان به رشته پرستاری اشاره کرد که علاوه بر محبوبیت بالا، درآمد بسیار مناسبی هم دارد که طول تحصیل آن در مقطع کارشناسی 4 ساله است. این رشته با داشتن بازار کار خوب یکی از بهترین گزینه‌ها برای مسیر مهاجرت شغلی است. از دیگر رشته‌های تجربی می‌توان به رادیولوژی، مامایی، اتاق عمل و علوم آزمایشگاهی اشاره داشت که هر کدام به نسبت سختی کار، درآمد مناسبی نیز دارند. از جمله رشته‌هایی هستند که درآمد قابل قبولی دارند. رشته‌های فیزیوتراپی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی و علوم تغذیه از آن دسته رشته‌هایی هستند که به اندازه پزشکی زحمت، سختی و استرس ندارند اما به شدت پردرآمد هستند و تازه طول مدت تحصیل آنها بسیار کمتر از رشته پزشکی است!

قبولی در رشته‌های نامبرده، بدون داشتن برنامه اصولی و مسیر راه امکان‌پذیر نیست. مشاوره تحصیلی الف مشاور با ارائه خدمات بی‌نظیر مشاوره، بدون کم و کاستی تمام پیچ و خم‌های مسیر راه را برایتان هموار می‌سازد.

رشته پزشکی – مسیری سخت اما ارزشمند

شاید بتوان آینده‌دار‌ترین رشته تجربی را رشته پزشکی دانست، حوزه‌ای که اکثر افراد از اشباع بودن و مدت زمانی طولانی تحصیل (دوره عمومی 7 سال) صحبت می‌کنند و کمتر کسی به مزایای آن پرداخته است. بعد از طی کردن دوره 7 ساله می‌توانید به عنوان پزشک عمومی خانواده مشغول کار شوید و سپس می‌توانید در حوزه‌های مختلفی نظیر کلینیک زیبایی فعال داشته باشید. حوزه‌های بسیاری در این رشته وجود دارد که با گرفتن مدرک و طی کردن دوره‌های مربوطه می‌توانید به درآمد‌های رویایی برسید.

رشته داروسازی – سریع و بدون دردسر

مدت زمان تحصیل در رشته داروسازی نسبت به رشته پزشکی کوتاه‌تر است و داروسازان بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه می‌توانند وارد بازار کار شوند. شغل داروسازی نسبتا بی‌دردسر و کم مشغله است و در عین حال درآمد خوبی دارد. اگر تمایلی به اداره یک داروخانه به صورت شخصی ندارید، می‌توانید به عنوان مسئول فنی در داروخانه‌های دیگران مشغول به کار شوید.

رشته فیزیوتراپی - درآمد مناسب

کارشناسی فیزیوتراپی یکی از بهترین کارشناسی‌ها است. دلیل این امر شغل تمیز و کم دغدغه‌ای است که همراه با درآمد عالی ارائه می‌دهد. اگر مطب شخصی خود را تاسیس کنید، می‌توانید به درآمد بسیار خوبی برسید. همچنین، برخی از کارشناسان فیزیوتراپی با تاسیس کلینیک‌ها علاوه بر اشتغال‌زایی، درآمد خود را چندین برابر می‌کنند.

رشته پرستاری – بازار کار عالی

پرستاری از جمله رشته‌هایی است که بازار کار دولتی آن بسیار پر رونق است. علاوه بر این، پرستاران می‌توانند در بیمارستان‌های خصوصی نیز فعالیت کنند. همچنین، اگر باهوش و فعال باشید، می‌توانید با تاسیس شرکت‌های پرستاری در منزل به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید.

رشته دندان‌پزشکی – پردرآمد و جذاب

اگر تصور می‌کنید که نمی‌توانید برای رسیدن به درآمد خوب به اندازه مدت تحصیل پزشکی صبر کنید، رشته دندان‌پزشکی گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما خواهد بود. دانشجویان این رشته پس از گذراندن 6 و نیم سال تحصیل، بلافاصله وارد بازار کار می‌شوند و نیازی به اخذ تخصص دندان‌پزشکی برای رسیدن به درآمد عالی ندارند.

دیگر حوزه‌های پردرآمد رشته تجربی

شاید فکر کنید که فقط رشته‌هایی مانند پزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی پردرآمد هستند ولی اینگونه نبوده و رشته‌های پردرآمد دیگری هم وجود دارند که با شرکت در کنکور تجربی می‌توان در آن‌ها تحصیل کرد و به درآمد خوبی رسید. برخی از رشته‌های تجربی کمتر شناخته شده‌اند اما با ادامه تحصیل در این رشته‌ها می‌توانید به درآمد بسیار خوبی دست پیدا کنید؛ رشته‌های میکروبیولوژی و روان‌شناسی از جمله این رشته‌ها هستند. دو رشته ساخت اعضای مصنوعی و ساخت پروتزهای دندانی نیز از جمله رشته‌های پولساز و پردرآمد تجربی هستند. با این حال، هر کسی برای کار در این دو رشته ساخته نشده زیرا این رشته‌ها نیاز به مهارت فنی بالا و تمرین سخت و چند ساله دارند.

انتخاب بهترین رشته با توجه به شخصیت، علاقه و استعدادتان کار بسیار حساسی است. بهره‌مندی از بهترین مشاوره انتخاب رشته برای تحصیل در رشته مناسب با استعدادتان الزامی است. با خدمات بی نظیر الف مشاور در زمینه انتخاب رشته قطعا به هدفتان دست پیدا می‌کنید.

رشته‌های پردرآمد تجربی برای مهاجرت

بسیاری از داوطلبان با هدف مهاجرت از کشور، رشته‌های تحصیلی خود را انتخاب می‌کنند و به دنبال رشته‌ای هستند که با مدرک آن بتوانند به‌راحتی مهاجرت کنند. برخی رشته‌ها در خارج از کشور درآمد بیشتری دارند؛ به عنوان مثال، رشته ساخت پروتزهای دندانی در کشورهایی مانند ترکیه و آلمان بسیار پرطرفدار است و آینده شغلی درخشانی دارد. اگر قصد مهاجرت دارید، تحصیل در یکی از رشته‌های زیر توصیه می‌شود:

·       فیزیوتراپی

·       کاردرمانی

·       پرستاری

·       داروسازی

·       علوم آزمایشگاهی

·       اتاق عمل و هوشبری

·       مامایی

·       دامپزشکی

·       پزشکی

·       دندان‌پزشکی

·       میکروبیولوژی

درآمد پزشکی بیشتر است یا دندان‌پزشکی؟

اگر تنها مقطع دکتری عمومی این دو رشته را مقایسه کنیم، دکتری عمومی دندان‌پزشکی معمولاً درآمد بهتری نسبت به دکتری عمومی پزشکی دارد. اما پزشکانی که دارای مدرک دکتری تخصصی هستند، درآمدهای بسیار بالا و حتی رؤیایی دارند. به عنوان مثال، پزشکان دارای دکتری تخصصی پاتولوژی یا رادیولوژی پس از تاسیس آزمایشگاه تخصصی یا مرکز رادیولوژی به درآمدهای بسیار بالا و چند صد میلیونی می‌رسند. با این حال، نباید فراموش کنیم که برخی پزشکان عمومی با تاسیس کلینیک زیبایی می‌توانند به درآمد بیشتری نسبت به دندان‌پزشکان دست یابند.

پردرآمدترین رشته تجربی چیست؟

در رشته تجربی، رشته‌های مرتبط با پزشکی و امور درمانی از بیشترین محبوبیت و درآمد برخوردارند. برخی از این رشته‌ها عبارت‌اند از:

·       علوم تغذیه

·       دندان‌پزشکی

·       داروسازی

·       گفتار درمانی

·       پیراپزشکی شامل فیزیوتراپی

·       امور دانشگاهی

·       شنوایی‌سنجی

بهترین و آینده‌دارترین رشته‌ها در آینده، آن‌هایی هستند که در وهله اول با امور اینترنتی و دنیای فناوری ارتباط دارند. دوم، رشته‌هایی که با مسائل مربوط به سلامتی و درمانی سروکار دارند و سوم، رشته‌های مهندسی که آموزش آن‌ها در بسیاری از کشورها یکسان است. اگر تعداد آگهی‌های شغلی را مشاهده کنید، از همین حالا متوجه آینده شغلی این رشته‌های تحصیلی خواهید شد.

مشاوره کنکور تجربی

 

از اینکه تا پایان این محتوا با ما همراه بودید، ممنونیم. در این مقاله سعی شد تا با کمک گرفتن از متخصصین و مشاورین حرفه‌ای، گوش دادن به صحبت‌های داوطلبین قبلی و بهره‌گیری از تجربه آن‌ها اطلاعاتی مفید و درخور برای شما گردآوری شود تا بتوانید با آگاهی کامل رشته تجربی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر