صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۶ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵

پیروزی مخالفان پایگاه نظامی آمریکا در انتخابات محلی ژاپن

نتایج انتخابات استانی اوکیناوای ژاپن از کسب اکثریت آرا توسط حزب حامی تعطیلی پایگاه نظامیان آمریکایی در این جزیره حکایت دارد.
کد خبر : 91449

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، اعضای مجمع اوکیناوا که خواهان تعطیلی پایگاه نظامیان آمریکایی در این جزیره هستند، با شعار انتقال پایگاه نظامیان آمریکایی، اکثریت کرسی‌های مجمع این استان را از آن خود کردند.


نتایجی که روز دوشنبه اعلام شد بدان معناست که تاکشی اوناگا، فرماندار اوکیناوا احتمالا تلاش‌‌های خود برای انتقال پایگاه نظامی فوتنما از این جزیره را شدت خواهد بخشید و زمینه را برای مبارزه طولانی با دولت مرکزی آماده خواهد کرد.


نتایج انتخابات روز یکشنه در این جزیره که میزبان بخش عمده‌ای از نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در ژاپن است، در حالی رقم خورد که در ماه‌های اخیر ارتکاب برخی جرائم و حوادث دیگری که نظامیان آمریکایی یا کارکنان این پایگاه در آنها دخالت داشته‌اند، احساسات ساکنان اوکیناوا را علیه حضور نظامیان آمریکایی برانگیخته است.


بر اساس گزارش شبکه ان اچ کی، از 48 کرسی پارلمان استانی، 27 کرسی به نامزدهای حامی اوناگا که با دولت شینزو آبه بر سر انتقال پایگاه نظامیان آمریکایی از اوکیناوا اختلاف نظر دارد، رسید. قبل از این انتخابات، مخالفان دولت آبه 23 کرسی را در اختیار داشتند.



انتهای پیام/

برچسب ها: ژاپن
ارسال نظر