صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۲ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت با حضور بانوان نهاد ریاست جمهوری، همسران شهدای خدمت و مدیران کل بانوان استان‌ها در مسجد سلمان نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.
کد خبر : 914263

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین بزرگداشت شهدای خدمت، به دعوت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با حضور خانواده و همسران شهدای خدمت، همسران وزرا، همسران معاونان ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مشاوران و مدیران کل بانوان استان ها امروز چهارشنبه - ۹ خردادماه - در مسجد سلمان نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

در این آیین که با حضور انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، همسر شهید حسین امیر عبداللهیان و همسر و دختران شهید موسوی برگزار شد؛ جمعی از همسران وزرا و کارکنان زن شاغل در نهاد ریاست جمهوری حضور داشتند.

فریبا علاسوند استاد حوزه و دانشگاه در این آیین با اشاره به مقام شهدا اظهار داشت: تنها کسانی حاضرند دوباره به دنیا برگردند که طعم و تجربه شهادت را داشته اند و چشیدن دوباره این لذت موجب می شود، بخواهند دوباره به دنیا برگردند.

وی خطاب به خانواده های شهدای این سانحه، به جمله ای از حضرت زینب سلام الله اشاره کرد و اظهار داشت: پاسخ زینب کبری (س) به عبیدالله ابن زیاد که قصد داشت واقعه عاشورا را به خدا نسبت دهد، این بود که «ما رأیت الا جمیلا» و این جمله جمله ای ماندگار در تاریخ شد.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: عبیدالله ابن زیاد قصد داشت همه قطعه قطعه کردن، سختی ها و شدائد که هیچ‌کدام زیبا نیست و فعل بشر است و قباحت و خباثت محض است را به خداوند نسبت دهد، اما حضرت زینب (س) با بیان جمله «ما رأیت الا جمیلا» صنع خداوند را توصیف کردند.

علاسوند افزود: کسانی‌که در مسیر پاکی هستند، از شهادت هراسی ندارند و لذت آن را می چشند؛ چیزی که دنیا را پای غزه آورده است، این است که مسلمانان غزه، اعم از کودک و پیر و جوان از مرگ هراسی ندارند، چون باور به حیات پس از مرگ دارند.

وی با بیان اینکه شهید دایما در حال تبادل با این عالم است و برای همین است که ملتی که دائما شهید می‌دهد، زنده است، گفت: شهید یک نظر می کند به این عالم و بر این عالم حیات می افشاند، شهدا حلقه وصل مومنین و خداوند هستند و جامعه ای که بر خون تپیده شهدا تکیه زده باید امیدوارانه‌تر جلو برود.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تشییع پر شور شهدای خدمت ادامه داد: مردم محو مقام اینها ندند، چرا که انسان بعد از شهادت لباس های دنیا را می گذارد و می رود، نه مدال‌ها، نه افتخارات و نه هیچ چیز دیگری با آنها نیست، مردم برای آن اتفاق نیست که متاثرند، این اثر اخلاق است که وقتی یک انسان به عنوان کانونی از شجاعت و اخلاق می رود، قلب مردم احساس سنگینی می کند.

وی با بیان اینکه شجاعت، محبت و عشق عمیق به اهل بیت علیهم السلام محبوبیت می آورد، تصریح کرد: مسیر روشن است به شرط آنکه ما شجاعت ها، صداقت ها را ملاک زندگی قرار دهیم و اگر کسی دنبال محبوبیت ها باشد، همان محبوبت ها او را حذف می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر